"Вундеркіндер"
Природознавство
«Перевір себе»
Вода
1.Вода може перебувати у…
а) твердому; б) газоподібному; в) рідкому;
г) колючому.
2.Температура плавлення льоду ____
3.Вода може розчиняти різні
речовини:
а) сіль; б) цукор; в) пісок.
4.Світовий океан ділиться на океани:
а) Індійський; б) Тихий ;
в) Червоний. г) Атлантичний д) Північний Льодовитий 5.Перехід води з рідкого стану під час нагрівання називають:
а) випаровування; б) плавлення; в) охолодження.
6. Лід легший за _________________ .
7.Температура кипіння води _________
8.Сильні зливи також завдають шкоди, сприяють утворенню
_________________ .
9.Навесні, після танення снігів,
відбувається значне підняття рівня води, яке називають
______________________________ .
10.Чому потрібно берегти воду?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
«Вода»
1. Більша
частина Землі вкрита:
А)
льодовиками; Б) водою; В) сушею.
2. Які
властивості має вода?
А)
текуча, не має власної форми, прозора, безбарвна;
Б)
має власну форму, непрозора , має запах;
В) блакитного кольору, має смак.
3.
Обведи температуру кипіння води
А) нижче
0 ℃ Б) +50 ℃
В)+100 ℃
4. З’єднай
стрілками:
Дощ
газоподібний стан
Сніг рідкий
стан
Пара твердий
стан
5. Які
речовини не розчиняються у воді?_________________________________________
______________________________________________________________________________
6.Де знаходяться
запаси прісної води в природі?
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
7.Наведи приклади корисної дії води.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
«Вода»
1. Більша
частина прісної води
перебуває в :
А)
океанах; Б) морях; В) льодовиках.
2. Як
називається перехід водяної пари в рідкий стан?
А)
випаровування Б)
конденсація В)
кругообіг
3. З
рідкого стану вода переходить у твердий за температури
А) нижче
0 ℃ Б)
вище 0 ℃
В) 0 ℃
4. З’єднай
стрілками:
Роса газоподібний
стан
Град рідкий
стан
Пара твердий
стан
5.Які
речовини розчиняються у воді?____________________________________________
______________________________________________________________________________
6.Як люди
використовують у житті властивість
води розчиняти деякі речовини?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.Наведи приклади руйнівної сили
води.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1. Столиця
України – це:
а)
Київ;
б) Суми.
2.
Найбільша річка України – це:
а)
Дністер;
б)
Дніпро.
3.
Свійські тварини – це:
а)
кішка, собака, корова, півень;
б)
кішка, собака, ластівка, півень.
4. Вибери
правильне твердження:
а)
щука – пташка, а синичка – риба;
б)
щука – риба, а синичка – пташка.
5.
Природа – це:
а)
живі, неживі і рукотворні тіла;
б)
усе, що оточує людину і не зроблено її руками.
6.
Впізнай тварину за описом:
Звір,
живе у лісі, має руду, м’яку шубку. Мордочка витягнута, вуха гострі,хвіст
великий, пухнастий. Цей звір хитрий, прудкий, обережний. Це:
а)
лисичка;
б) білочка.
7. Найвища
вершина Українських Карпат – це:
а)
Тарасова гора;
б)
Говерла.
8. Вибери
організми:
а)
мурашка, карась, мухомор, ромашка;
б)
вода, повітря, річка, гора.
9. Вибери
властивості води:
а)
текуча, без запаху, прозора, розчинник;
б)
текуча,без запаху, різнокольорова, солодка.
10.
Організмам для життя потрібні:
а)
світло, житло, цукерки, вода;
б)
світло, тепло, повітря, вода, поживні речовини.
11. Вибери
рослини Червоної книги України:
а) підсніжник
білосніжний, лілія лісова, зозулині черевички;
б) рис, троянда,
калина.
*************************
1.
Повний оберт навколо осі Земля здійснює за
А)
рік
Б)
добу
В)
місяць
2. Глобус – це
А) зменшена Земля
Б) зображення Землі
В) модель Землі
3. Рідина в термометрі при нагріванні
А) стискається
Б) розширюється
В) розливається
4. Вітер – це ____________________________________________
5. Хмари бувають ________________________________________
****************
1.
Повний оберт навколо Сонця Земля здійснює за
А)
рік
Б)
добу
В)
місяць
2. Усі зміни в природі називають
А) порами року
Б) опадами
В) явищами
3. Рідина в термометрі при охолодженні
А) стискається
Б) розширюється
В) розливається
4. Хмари – це ______________________________________________
5. Показники погоди : _______________________________________
***************************
Тема:
«Спостереження за порами року.»
1.Яку форму має планета Земля?
а)
круг б) овал в) куля
2.Модель земної кулі називається
а) іграшка б) глобус в) конструктор
3.Один оберт Землі навколо Сонця триває_______________________
4.Доба триває _______________________________
5.Продовжи речення.
Вода в
природі міститься в річках,_________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
6.Запиши слова з довідки у відповідний
стовпчик.
Рідкий
стан
|
Твердий
стан
|
Газоподібний
стан
|
Слова для
довідок: вода,
лід, сніг, пара, град , роса.
*************************
Тема: «Спостереження за порами року»
1.Модель земної
кулі називається…..
а)
конструктор б) іграшка в) глобус
2.Яку форму має
планета Земля?
а) круг б) куля в) овал
3.Один оберт
Землі навколо своєї осі триває ______________________
4.Рік триває _____________________
5.Продовжи
речення. Вода в природі міститься в озерах,_________________________________________________ _______________________________________________________
_______________________________________________________
6.Запиши слова з довідки у відповідний
стовпчик.
Рідкий
стан
|
Твердий
стан
|
Газоподібний
стан
|
Слова для довідок: вода, град, роса, лід,
сніг, пара.
*************************
1.Познач, за якої температури повітря буде холодніше
А) + 3℃ б) 0℃ в) – 3℃ г) +10℃
2.Як називають людей, які вивчають погоду?
А) космонавти б) синоптики г) інженери
3.Вкажи водойму, в якій вода солона.
А) річка б) джерело в) море
4.Продовжи речення
Усі води поділяються на поверхневі і ________________________
5. Перехід води з рідкого стану у газоподібний - це ____________________
***************************
1.Познач, за якої температури повітря буде тепліше
А) + 3℃ б) 0℃ в) – 3℃ г) +10℃
2.Ступінь покриття неба хмарами називають
а) вітром б) хмарністю в) шаром повітря
3.Вкажи водойму, в якій вода прісна.
А) річка б) океан в) море
4. Продовжи речення
Дощ, сніг, роса, туман – це _____________________________________
5. Безперервний процес переміщення води з океану на сушу через повітря
і з суші знову в океан - це _________________________________________
***************************
«Природа восени»
А) окремої групи організмів
Б) рослин
В) тварин
2. Восени роблять запаси їжі на зиму:
А) ведмеді, їжаки, борсуки
Б) білки, миші, хом’яки
В) зайці, вовки, лисиці
3. Ланцюг живлення починається з :
А) рослин
Б) тварин
В) птахів
4. Познач «+» ознаки осені в природі.
- Птахи відлітають у теплі краї.
- Розпускаються бруньки на деревах.
- Ідуть затяжні дощі.
- З дерев і кущів опадає листя.
- Спека, яскраво світить Сонце.
- Комахи ховаються в затишні місця.
- День стає коротшим, а ніч довшою.
5. Підкресли назви перелітних птахів.
Гуси, ворони, ластівки, горобці, солов’ї, качки, сороки.
*******************************
1. Птахи бувають:
А) перелітними
Б) осілими
В) перелітними і осілими
2. Осінню цвітуть:
А) чорнобривці, айстри, жоржини
Б) фіалки, проліски, підсніжники
В) маки, волошки, тюльпани
3. Зміна забарвлення і густота хутра у тварин називається
А) линяння
Б) сплячка
В) запаси на зиму
4. Познач «+» ознаки осені в природі.
- Птахи повертаються з теплих країв.
- Комахи ховаються в затишні місця.
- Розпускаються бруньки на деревах.
- Небо часто вкрите сірими хмарами.
- Жовтіє листя на деревах і кущах.
- Спека, яскраво світить Сонце.
- Дні стають коротшими.
5. Підкресли назви осілих птахів.
Гуси, горобці, солов’ї, ластівки, сороки, качки, ворони.
*******************************
Тема: «Природа восени»
а) день триває рівно 10 годин, а ніч 14 годин;
б) день і ніч тривають по 12 годин.
2. За тривалістю життя рослини бувають…
а) однорічні, багаторічні; б) вічноживучі; в) дворічні.
3.Як розмножуються рослини? З’єднай.
овочі на городах живцями
кімнатні рослини насінням
4. Які з грибів їстівні ?
а) боровик б)мухомор в)бліда поганка г)лисичка
5.Який птах не належить до зимуючих?
а) горобець; б) ворона; в) сорока; г) ластівка.
6 .Як звірі готуються до приходу зими?
До приходу зими звірі_______________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
*******************************
«Природа восени»
1.Упродовж жовтня і листопада
а) дні коротшають, а ночі довшають; б) день і ніч тривають по 12 годин.
2. Які природні явища відбуваються у житті рослин восени?
а) розпускання листя на деревах і кущах; б) пожовтіння листя, листопад;
в) достигання плодів і насіння.
3.Хто допомагає рослинам поширювати насіння? З’єднай.
Кульбаба тварини
горобина вітер
4. Які з грибів отруйні?
а) опеньок несправжній б) підберезовик в) сатанинський гриб г) сироїжка 5)Який птах не належить до перелітніх?
а) соловейко; б) сорока; в) лелека; г) чапля.
6)Що трапиться, якщо восени зникнуть усі жолуді, горіхи та інші плоди?
Якщо восени зникнуть усі жолуді, горіхи та інші плоди, то ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
**********************************
Природа взимку
А)
червень, липень, серпень
Б)
вересень, жовтень, листопад
В)
грудень, січень, лютий
2.Познач
характерну ознаку зими.
А)снігопад Б) листопад
В )туман
3. Познач,яка рослина зеленіє взимку.
А)
дуб Б) ялина В) калина
4. Познач,хто із
звірів узимку спить.
А)їжак Б)лисиця В ) олень
ІІ.
Завдання 5 –7 з вибором декількох правильних відповідей
5. Обери
три правильних твердження .
А) Ожеледиця
– небезпечне зимове явище.
Б) Ожеледиця
з’являється унаслідок тривалих снігопадів.
В) У
безвітряну погоду здіймається заметіль.
Г) Пісок
– ворог ожеледиці, не дає ногам на ній ковзатися.
Д)
Унаслідок тривалих снігопадів з'являються снігові замети.
6. З’єднай стрілками
частини правильних тверджень.
А) Дерева і кущі
1.Відмирають, деякі з них залишають в землі кореневище,
Б)
Трав’янисті рослини цибулини,
з яких навесні виростають нові надземні частини
рослин.
2. Кора потовщала, маленькі
бруньки одяглися у лусочки.
Весною з них з’являться молоді пагінці з листочками.
7. Встановіть
відповідність між назвою тварини і місцем її зимівлі.
А)
Заєць
1 у дуплі
Б)
Білка
2
під кущем
В)
Ведмідь
3 у лігві
Г)
Вовк
4 у барлозі
8. Склади ланцюг
живлення у лісі взимку.
__________________________________________________________________
9. Запиши, що можна класти у годівниці для птахів взимку.
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
10.Складіть розповідь
« За що ми любимо зиму »
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
*******************************************
1. Перший місяць зими
– це:
А) лютий
Б) січень
В) грудень
2.Познач характерну
ознаку зими.
А) хурделиця Б) туман В) роса
3. Познач, як живуть комахи взимку.
А) активно
літають Б) сховалися в затишних місцях В)
активно шукають їжу
4. Познач птаха, який не зимує в Україні.
А) сорока Б) ластівка В) горобець
ІІ. Завдання 5
–7 з вибором декількох правильних відповідей.
5.Виконай завдання,
обравши три правильних відповіді.
Як зимують рослини?
⃝ квітує
мати-й-мачуха;
⃝ сніг, наче м’яка
тепла ковдра, вкриває землю і рослини, зігріваючи їх;
⃝ бруньки
збільшуються, скидають коричневі лусочки;
⃝ у деяких
рослин і взимку надземна частина залишається зеленою;
⃝ стоять зеленими
листяні дерева;
⃝ ріст рослин не
припиняється, а лише сповільнюється;
⃝ у ялинки
хвоїнки довші, ніж у сосни.
6. З’єднай стрілками
частини правильних тверджень.
А) Рідка вода
перетворюється на лід при 1. Підвищеній температурі
Б) Лід
перетворюється на рідку
воду 2. Зниженій
температурі.
7. Опишіть ознаки зими
в неживій природі, вставивши в текст потрібні за змістом слова .
Узимку Сонце в полудень стоїть ще __________, ніж
восени. Тінь від предметів від цього стала _________. Температура повітря
_______. Лютує _________. Дмуть пронизливі, холодні _________. Небо часто
вкривають темні _________. З неба на землю падає вже не дощ, а білий
_________. Річки, ставки вкрились ________.
8. Відгадайте назви
місяців за їх ознаками і впишіть ці назви у речення.
А місяць
________ на радість людям –
Сніжком присипле
замерзле груддя.
Ой, місяць ________
кличе Мороза.
Морозить лице, щипає
носа.
А місяць
_________ вітрами дме,
На водах з криги мости
зведе.
9. Запиши, як зберегти
тепло оселі взимку.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10.Складіть власну
казку від імені синички або білочки.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
***************************
«Зима. Ознаки зими. Жива та нежива природа взимку»
І варіант
1. Вкажи рядок, у якому назви місяців записані у правильному порядку.
А) січень, грудень, лютий Б) грудень, січень, лютий В) січень, лютий , грудень
2. Що відбувається з водою при замерзанні ?
А) випаровується Б) розширюється В) стискається
3. Хто з цих птахів «зимові гості»?
А) снігур, дятел , шишкар Б) омелюх, шишкар, синичка В) снігур, омелюх, шишкар
4. Хто з цих звірів не робить запасів на зиму ?
А) білка Б) їжак В) ховрах
5. Допиши речення.
Найбільша біда для пташок взимку ― _________________________________________.
Хутро у звірів взимку стає _______________________________________________________.
6. Підкресли зимові явища природи.
Мороз , листопад, іній, хуртовина, снігопад, цвітіння дерев, ожеледь, роса, відліт птахів у вирій, бурульки, замерзання водойм.
7. З’єднай лініями назву тварини і те, чим вона харчується взимку.
Дятел · · полює на мишей , зайців та пташок.
Олень · · під снігом знаходить жолуді.
Лисиця · · з-під кори дерев дістає личинки комах.
Кабан · · гілочками дерев, кущів, мохом.
8. Напиши, чим харчуються птахи взимку.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
І варіант
1. Вкажи рядок, у якому назви місяців записані у правильному порядку.
А) січень, грудень, лютий Б) грудень, січень, лютий В) січень, лютий , грудень
2. Що відбувається з водою при замерзанні ?
А) випаровується Б) розширюється В) стискається
3. Хто з цих птахів «зимові гості»?
А) снігур, дятел , шишкар Б) омелюх, шишкар, синичка В) снігур, омелюх, шишкар
4. Хто з цих звірів не робить запасів на зиму ?
А) білка Б) їжак В) ховрах
5. Допиши речення.
Найбільша біда для пташок взимку ― _________________________________________.
Хутро у звірів взимку стає _______________________________________________________.
6. Підкресли зимові явища природи.
Мороз , листопад, іній, хуртовина, снігопад, цвітіння дерев, ожеледь, роса, відліт птахів у вирій, бурульки, замерзання водойм.
7. З’єднай лініями назву тварини і те, чим вона харчується взимку.
Дятел · · полює на мишей , зайців та пташок.
Олень · · під снігом знаходить жолуді.
Лисиця · · з-під кори дерев дістає личинки комах.
Кабан · · гілочками дерев, кущів, мохом.
8. Напиши, чим харчуються птахи взимку.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
**********************************
Жива та нежива природа взимку»
ІІ варіант
1. Вкажи рядок, у якому записані зимові місяці.
А) січень, лютий, березень Б) грудень, січень, лютий В) листопад, грудень, січень
2. Що відбувається з водою при замерзанні ?
А) випаровується Б) розширюється В) стискається
3. Хто з цих тварин цілу зиму спить?
А) лось, козуля, олень Б) борсук, їжак, ведмідь В) миша, кріт, лисиця
4. Хто з цих звірів змінює на зиму колір хутра ?
А) заєць, їжак Б) ведмідь, білка В) білка, заєць
5. Дай відповідь на питання.
Що відбувається з рослинами взимку ? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Для чого прорубувати у кризі ополонки ? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Підкресли назви осілих птахів.
Синичка, голуб, соловей, ворона, снігур, горобець, сорока, шишкар, дятел, лелека, омелюх, посмітюха, ластівка, повзик, вівсянка, жайворонок.
7. З’єднай лініями назву тварини і те, чим вона харчується взимку.
Козуля · · насінням шишок та жолудями.
Омелюх · · полює на зайців.
Вовк · · гілочками дерев та кущів.
Білка · · ягодами горобини та калини.
8. Напиши назви рослин, які взимку залишаються зеленими.
ІІ варіант
1. Вкажи рядок, у якому записані зимові місяці.
А) січень, лютий, березень Б) грудень, січень, лютий В) листопад, грудень, січень
2. Що відбувається з водою при замерзанні ?
А) випаровується Б) розширюється В) стискається
3. Хто з цих тварин цілу зиму спить?
А) лось, козуля, олень Б) борсук, їжак, ведмідь В) миша, кріт, лисиця
4. Хто з цих звірів змінює на зиму колір хутра ?
А) заєць, їжак Б) ведмідь, білка В) білка, заєць
5. Дай відповідь на питання.
Що відбувається з рослинами взимку ? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Для чого прорубувати у кризі ополонки ? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Підкресли назви осілих птахів.
Синичка, голуб, соловей, ворона, снігур, горобець, сорока, шишкар, дятел, лелека, омелюх, посмітюха, ластівка, повзик, вівсянка, жайворонок.
7. З’єднай лініями назву тварини і те, чим вона харчується взимку.
Козуля · · насінням шишок та жолудями.
Омелюх · · полює на зайців.
Вовк · · гілочками дерев та кущів.
Білка · · ягодами горобини та калини.
8. Напиши назви рослин, які взимку залишаються зеленими.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
************************
Молодці!
Природа навесні
Бажаю успіхів!
“Природа навесні”
Молодці!
Природа навесні
а) грудень, січень, лютий;
б) березень, лютий, травень;
в) березень, квітень,
травень. 1б.
2. Чого не можна побачити навесні :
а)
скресає крига на водоймах;
б)
день стає коротше, ніч довшає;
в)
розпускаються бруньки на деревах і
кущах. 2б.
3. Визнач весняні явища в природі: 2б.
а) комахи
просинаються;
б) у птахів
– пора гніздування;
в) впадають
в сплячку ведмеді, їжаки,
кажани.
4. З’ єднай стрілками частини правильних
тверджень: 2 б.
Ластівка
навесні просинається від зимової сплячки
|
Ведмідь навесні відновлюють сокорух і починають зеленіти
Дерева навесні будує гніздо і висиджує пташенят
|
5. Підкресли назви весняних першоцвітів: тюльпан, бузок, первоцвіт, айстра, пролісок, сон,
крокуси.
2 б.
6. Чому пташки повертаються із вирію не всі разом?
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
3 б.
Бажаю успіхів!
Природа навесні
а) грудень, січень, лютий;
б) квітень, березень, травень;
в) березень, квітень,
травень. 1б.
2. Що можна побачити навесні :
а)
скресає крига на водоймах;
б)
день стає коротше, ніч довшає;
в)
розпускаються бруньки на деревах і
кущах. 2б.
3. Визнач весняні явища
в природі:
а)
гніздування птахів;
б)
прилітають омелюхи, снігурі, шишкарі;
а)
цвітіння
рослин. 2б.
4. З’ єднай стрілками частини правильних
тверджень:
Їжак навесні відновлюють сокорух і починають зеленіти
|
Жайворонок навесні просинається
від зимової сплячки
|
Рослини навесні будує
гніздо і висиджує пташенят
|
2
б.
5. Підкресли назви весняних робіт людей: збирання урожаю, культивація (орання) землі,
засівання, засушування насіння, висаджування
саджанців. 2
б.
6. Чому місяці травень і червень вважаються
найважливішими для тварин?
____________________________________________________________________3
б.
___________________________________________________________________
“Природа навесні”
А
жайворонок Б зозуля
В зяблик
2. У якої риби під час
нересту змінюється не тільки забарвлення, а й форма тіла?
А щука
Б лящ В сом
3. У яких тварин не
відбувається весняне линяння?
А білка
Б заєць
В кабан
4 З’єднай лініями
назви весняних місяців і явища природи, які зазвичай з ними пов’язані.
Березень • • Зазвичай
цвітуть дерева, кущі, трав’янисті рослини
квітень • • Зазвичай
розпускаються бруньки на деревах і кущах
травень • • Зазвичай
розпочинається сокорух у дерев і кущів
5 Познач «+» весняні
явища в житті рослин.
⃝ Жовкне й опадає листя
на деревах і кущах
⃝ Дерева й кущі
переходять у стан спокою.
⃝ Цвітуть вишні й
черешні.
⃝ Цвітуть осика та
ліщина.
⃝ Червоніють ягоди
горобини.
⃝ Достигають плоди на
деревах.
⃝ На вербі розцвітають
пухнасті квітки – «котики».
⃝ Почався сокорух у
дерев.
⃝ Достигають яблука,
груші, сливи.
⃝ На деревах і кущах
розпускаються бруньки.
6 Напиши, як треба
поводитись серед природи навесні?
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
“Природа навесні”
А
зозуля Б жайворонок
В зяблик
2. Яка риба піклується
про своє потомство?
А лящ
Б сом
В щука
3. Яка тварина навесні
пробуджується від сплячки?
А білочка
Б вовк
В їжак
4 З’єднай лініями
назви весняних місяців і явища природи, які зазвичай з ними пов’язані.
Березень
•
• Зазвичай розпускаються бруньки на деревах і кущах
квітень • • Зазвичай
цвітуть дерева, кущі, трав’янисті рослини
травень •
• Зазвичай
розпочинається сокорух у дерев і кущів
5 Познач «+» весняні
турботи людей в містах і селах.
⃝ Збирають урожай
⃝ Удобрюють ґрунт
⃝ Косять траву на сіно
⃝ Копають картоплю
⃝ Саджають картоплю
⃝ Збирають урожай
огірків
⃝ Підрізають дерева
⃝ Збирають урожай
смородини
⃝ Обривають плоди на
деревах.
⃝ Білять вапном
стовбури дерев
6 Напиши, як треба
поводитись серед природи навесні?
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Молодці!
________________________________________________________________________
Гра «П’ять речень»
У п’яти реченнях сформулюйте засвоєні знання про рослинний і тваринний світ України
Вправа «Мікрофон»
— Розкажіть про різноманітність рослинного світу.
— Розкажіть про різноманітність тваринного світу.
— Якого хижака тут вважають господарем лісу?
— Назвіть рослини і тварин нашого краю.
— Як діяльність людини впливає на природу України?
— Які заходи вживають для охорони природи?
— Розкажіть, про що ви прочитали у «Бібліотечці природодослідника».
Гра «Покажи слово»
Гравці по черзі витягують картку з назвою тварини і за допомогою міміки та жестів показують названу тварину.
Гра «Фрукти і продукти»
На столі лежать фрукти, овочі та ін.: гарбуз, морква, буряк, апельсин, квасоля, плитка шоколаду, арахіс, картопля. Потрібно підійти до столу й вибрати те, що росте в Україн
«ПРИРОДНІ ЗОНИ УКРАЇНИ»
І рівень
Дайте правильну відповідь.
1. У якій природній зоні міститься твій обласний центр?
а) Мішаних лісів;
б) лісостепу;
в) степу.
2. У якій природній зоні міститься Київ — столиця нашої держави?
а) Мішаних лісів;
б) лісостепу;
в) степу.
3. Де знаходиться зона мішаних лісів?
а) На сході України;
б) на півночі України;
в) на півдні України.
Дайте відповідь «так» чи «ні».
4. В зоні мішаних лісів створено Поліський заповідник.
а) Так;
б) ні.
5. Ковила — типова рослина для зони мішаних лісів.
а) Так;
б) ні.
6. У степу мешкає пелікан.
а) Так;
б) ні.
7. У степу росте горобина.
а) Так;
б) ні.
8. У Поліссі багато річок, озер, лук, торфовищ.
а) Так;
б) ні.
ІІ рівень
9. Продовжіть ланцюжок.
Конвалія, копитняк, ...
Дятел, рись, ...
(Зубр, сон-трава, пінгвін)
Дайте правильну відповідь.
10. Підкресліть назви тварин, які мешкають у Карпатах.
Кіт лісовий, дуб, полоз леопардовий, щука, ведмідь бурий.
11. Які форми земної поверхні є в степовій зоні?
а) рівнини, горби;
б) рівнини, горби, яри, балки.
12. Підкресліть, які природні зони є на території України.
Мішані ліси, лісостеп, тайга, тундра, степ.
13. Побудуйте ланцюг живлення.
Хом’як, ковила, орел.
ІІІ рівень
14. Знайдіть помилки. Запишіть кожне речення правильно.
У степу ростуть дуб, граб, береза, сосна, липа.
У зоні мішаних лісів мешкають черепахи, ховрахи, орел степовий.
У степу багатший тваринний світ, ніж у лісі.
15. Пронумеруйте, у якій послідовності розташовані природні зони України з півночі на південь.
Південний берег Криму;
зона лісостепу;
зона степу;
зона мішаних лісів.
2 варіант
І рівень
Дайте правильну відповідь.
1. Зону мішаних лісів ще називають:
а) українське Полісся;
б) українське Поділля;
в) українські степи.
2. На Поліссі найпоширеніші:
а) хвойні ліси;
б) листяні ліси;
в) мішані ліси.
3. Які заповідники створені в степовій зоні?
а) Асканія-Нова, Медобори;
б) Асканія-Нова, Український степовий.
Дайте відповідь «так» чи «ні».
4. У зоні мішаних лісів ростуть бамбук, пальма, кипарис.
а) Так;
б) ні.
5. На Поліссі виготовляють багато речей з деревини.
а) Так;
б) ні.
6. У мішаних лісах мало грибів.
а) Так;
б) ні.
7. Річки й озера мішаних лісів не багаті на рибу.
а) Так;
б) ні.
8. Одеса знаходиться в зоні степів.
а) Так;
б) ні.
ІІ рівень
9. Продовжіть ланцюжок.
Дрофа, перепілка, ...
Ковила, мак, ...
(Орел, полин, ясен)
Дайте правильну відповідь.
10. Природні зони — це:
а) теплові пояси Землі;
б) ділянки земної поверхні з однаковою природою.
11. Які заповідники створені в лісостепу?
а) Асканія-Нова, Український степовий;
б) Канівський, Медобори, Розточчя.
12. Підкресліть назви рослин, що є у Карпатах.
Ковила, ялиця, куниця, смерека, модр
ина, гадюка степова.
13. Побудуйте ланцюг живлення.
Тушканчик, полин, орел.
ІІІ рівень
14. Знайдіть помилки. Запишіть кожне речення правильно.
Зона степів займає Північну частину України.
Зона мішаних лісів займає Південну частину України.
У зоні мішаних лісів випадає мало дощів, часті посухи.
15. Пронумеруйте, у якій послідовності розташовані природні зони України з півночі на південь.
Зона лісостепу;
зона степу;
Південний берег Криму;
зона мішаних лісів.
Молодці!
Немає коментарів:
Дописати коментар