План виховної
роботи на вересень 2017-2018 навчального року
Виховні години і заходи
|
Індивідуальна робота
|
Заходи безпеки
життєд.
|
Робота з батьками
|
|
Протягом
тижня
|
||||
Україна – незалежна держава !
Організація
навчально-виховного процесу. Розподіл обов’язків
|
Організація
чергування у кабінеті
|
Первинний інструктаж: поведінка в школі і на спортмайданчику
|
Зустріч і знайомство з батьками
|
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
|||
Діти
України - за єдину Україну!
|
Організація
харчування у їдальні; поновлення даних про відвідування учнями гуртків,
клубів
|
Єдиний урок з правил дорожнього
руху
|
Повідомлення батькам про харчування у школі
|
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
||
Святині
Українського народу
|
Підготовка
до дня Гірника
-
індивідуальна бесіда з учнями, що порушують дисципліну
|
«Безпека
на дорозі - безпека життя»
|
Бесіда
з батьками учнів, які пропускають школу
|
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
|||
Символи
моєї Батьківщини
|
- телефони екстренної допомоги (101,102,
103,104); --правила
пішохода; -горючі, негорючі
і важкозайм. речовини
|
Бесіда
з батьками
|
План виховної
роботи на жовтень 2017-2018 навчального
року
Виховні години і заходи
|
Індивідуальна робота
|
Заходи безпеки
життєд.
|
Робота з батьками
|
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
|||
«Я і
право»
|
Індивідуальна
бесіда з
Климчуком А.
|
Поведінка на шкільному спорт.майданчику, у
школі; -дорога до школи і додому; -причини виникнення пожежі
|
Зустріч
з батьками учнів, які мають незадовільну поведінку
|
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
||
Покрова
– велике християнське свято
|
-
індивідуальна бесіда з учнями,що мають незадо-
вільні
оцінки
|
Первинний інструктаж
з БЖД
|
Батьківські
збори на тему: «Права дітей і відповідальність батьків»
|
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
|||
Мистецтво
і його вплив на культуру нації
|
Бесіда:
Перша допомога при отруєннях грибами
|
Бесіда
з батьками
|
План виховної роботи
на листопад 2017-2018 навчального року
Виховні години і заходи
|
Просвіта
|
Індивідуальна робота
|
Заходи безпеки життєд.
|
Робота з батьками
|
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
||||
Я – держава -- суспільство
|
Калейдоскоп новин:
Гарячі точки планети
|
-індивідуальна бесіда з учнями, що порушують
дисципліну
|
Тиждень безпеки дорожнього руху.
-Поведінка у натовпі; -пішохідний перехід; - |
Зустріч з батьками учнів. Бесіда: «Як
допомогти дітям у навчанні»
|
|
.
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
||
9 листопада-
День української писемності |
Калейдоскоп
новин:
Політичні новини
|
- індивідуальна бесіда з учнями, що мають незадо-
вільні оцінки
Підготовка з учнями неза- будок для
загальношкіль- ного заходу «Незабудки...»
|
Бесіда: Небезпека спілкування з незнайомими
людьми;
«Безпека на дорозі - безпека життя» |
Зустріч з батьками учнів, які мають
незадовільні оцінки.
|
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
|||
Характер людини: як він формується
Незабудки пам’яті
|
Калейдоскоп новин:
Події в Україні
|
- індивідуальна бесіда з учнями, що пропускають школу
|
Бесіда: Поведінка під час епідемії грипу
конкурс малюнка "Безпека на дорозі" |
Бесіда з батьками учнів, які пропускають
школу.
|
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
||||
Традиції моєї родини
|
Калейдоскоп новин:
Новини спорту
|
-облік відвідування школи учнями, що без-
коштовно харчуються
|
-Стихійні лиха, поведінка під час стихійних
лих; -перехід багато смугової
дороги; -правила пожежогасіння
|
Повідомлення батькам про успішність їх дітей
|
План виховної роботи
на грудень 2017- 2018 навчального року
Виховні години і заходи
|
Індивідуальна робота
|
Заходи безпеки життєд.
|
Робота з батьками
|
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
|||
Школа – наш дім, ми господарі в нім
|
-індивідуальна бесіда з учнями, що мають
незадовільні оцінки
|
-Техногенні аварії;
-світлофор – друг пішохода;
-при
пожежі телефонуй --101
|
Зустріч з батьками учнів, які мають
незадовільні оцінки.
|
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
||
Мої права та обов’язки
|
- проведення репетицій з учнями до
новорічних свят
-індивідуальна бесіда з учнями, які порушують
дисципліну.
|
Бесіда: « Грип, профілактика і лікування»
|
Бесіда з батьками учнів, які порушують
дисципліну
|
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
|||
Традиції мого народу.
Свято
Миколая у школі
|
-Проведення репетицій з учнями
|
-Поведінка під час техногенних аварій;
-правила переходу перехрестя; - поведінка з газовими приладами
|
Батьківські збори: «Сім’я та трудове виховання
дитини»
|
|
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
|||
Учень і вчитель: стиль взаємовідносин
|
Бесіда: « Наркоманія та алкоголізм, впливає
на особистість»
|
Бесіда з батьками учнів
|
||
Протягом
тижня
|
Протягом
тижня
|
|||
Новорічні і різдвяні свята в Україні
|
Випуск стінгазет до Нового року та Різдвяних
свят
|
Інструктаж з БЖД на зимові канікули
|
|
Україна
– незалежна держава
Тема:
Україна - незалежна держава. Символи держави: герб, прапор, гімн; їх значення.
Київ - столиця України.
Мета:
Узагальнити та розширити знання учнів про Україну, її символи та столицю. Розвивати спостережливість, пам'ять, логічне
мислення. Виховувати любов до Батьківщини, бажання зробити її кращою.
Обладнання: iлюстрацiї, карта, зошити, глобус, підручник,
електронний посібник «Моя Україна».
ЗМIСТ
I.
Органiзацiя класу. Повідомлення теми та
мети уроку.
Сьогодні ми з вами поговоримо
про нашу рідну землю, землю, на якій ми з вами народилися
та живемо. Вона велика i прекрасна. Спробуйте уявити: ласкаво світить сонечко, від його тепла розкривають повіки квіти,
наливаються соком яблука, вітерець грайливо пестить нiжнi коси плакучої
верби, в блакитному небі пропливають легенькі хмари.
А як же зветься ця земля? Робота з епіграфом на дошці:
У всьому свiтi, кожен зна:
Є Батьківщина
лиш одна.
I в нас вона одна-єдина
Це наша славна Україна!
II.
Робота над новим матеріалом.
(Робота з глобусом i картою)
Сьогодні ми побуваємо у різних
куточках України i навіть потрапимо у минулі
часи. А допоможе
нам в цьому незвичайна електронна книга «Моя Україна».
I сторінка « Україна – незалежна держава»
Україна - одна з найбільших держав у Європі. В енциклопедії
сказано: «Україна - держава у Схiднiй Європі, територія якої простягається iз
заходу на схід на 1 316 км. На її території проживає 48
млн. людей». Наша
Україна - незалежна держава.
В цьому році 24 серпня їй виповниться … років. Як ви розумієте слово
«незалежна»?
Робота з картою України (знайти схід
та захід, знаходити те, про що розповідає вчитель).
Східну Україну називають степовою Україною, бо вона
розлягається великим степом, що доходить до самого Чорного моря. Цей
степ має таку велику красу, що багато письменників i поетів його
описували в рiзнi пори року!
Навесні степ з'являється в
пишному вбранні квітів i трав, жайворонки заливаються веселим співом, лунають голосні
крики диких гусей, лебедів, журавлів.
На заході України розкинулися
гори Карпати зi своїми округлими вершинами - полонинами, швидкими гірськими річками
та зеленими лісами, які дуже красиві як взимку, так i влітку.
Середню частину України часто
звуть Наддніпрянщиною, бо вона розляглася понад правим i лівим берегом Дніпра. Дніпро - найбільша річка
України, яка несе свої води до Чорного моря. Багато поетів зверталися
до нього («Ой Дніпре, мій Дніпре, широкий та дужий» Т.Шевченко).
II сторінка «Київ –
столиця України»
-
Яке велике місто
розкинулося на берегах Дніпра?
-
Як називається
центральна вулиця Києва?
Київ названий одним з найзеленіших міст нашої
країни. Особливо красиві його вулицю навесні.
-
Як ви вважаєте, чому саме навесні?
-
Яке дерево є
символом міста i його листок зображено на гербі Києва?
-
Як виник Київ?
(Діти розповідають легенду про заснування Києва)
У 1982 році Київ святкував своє
1500-piччя від заснування.
III
сторінка «Сторінки історії»
Iсторiя нашої Батьківщини сягає тисячоліть. Але сьогодні
ми заглянемо не так далеко: у часи Київської Русі - могутньої i славної
держави. З літописних джерел відомі
імена її правителів: князя Олега, Ярослава Мудрого, Володимира Мономаха.
Всі вони дуже багато зробили для того, щоб
держава стала ще міцнішою, кращою. А Володимира Мономаха так поважали в народі,
що називали «красним сонцем». Він залишив для своїх дітей Повчання, в
якому вчив, як треба жити, працювати, поводитися серед людей. Уривок з цього
повчання ми можемо прочитати на сторінці 110.
Розмовляючи
про історію, хіба можна забути про козаків. Слово «козак» означає «вільна людина» Хто ж вони такі? На долю козаків
випала велика i тяжка праця - бути оборонцями рідної землі від турків та
татар. Вони відбивали у них невільників, приймали на себе перші удари ворогів.
Легенда «Двобій» (розповідають
діти).
IV сторінка «Державні символи України»
Під час розповіді легенди потрібні три помічники з учнів,
які символізуватимуть трьох синів і яким вчитель буде надівати символи: тризуб,
синьо – жовтий плащ, нотку.
Давно-давно жила колись жінка. І
було в неї 3
сини. Росли вони
чесними сміливими. Попідростали й вирішили піти у світ.
Старшому сину дала мати на згадку про рідну домівку
золоту корону з 3 промінцями, щоб i в далекому краї зігрівала вона його.
Минув час i завдяки своєму розуму став
старший син великим князем, бо корона, яку дала мати, зігрівала людей i вела
вперед. Дали йому ім’я Герб, а знак, що дала мати, назвали Тризуб.
Герб - ключ до історії держави.
Герби зображуються на знаменах, медалях, монетах печатках. Золотий тризуб на блакитному тлі - символ
влади. Він зустрічається ще з часів Київської Русі. А чому саме
тризуб, ви скажете мені самі.
Пригадайте народні
казки. Яке число
завжди вважається чарівним?
(бажання дороги, завдання, богатирі).
А тепер повернемося до середнього сина. Йому мати дала в
дорогу синьо-жовтий одяг. Своїми гарними справами прославив він свою матір i
одержав ім’я Прапор.
Жовтий колір на прапорі - це колір жовтогарячого
сонця, колір пшеничної ниви, хліба, зерна. Це символ достатку.
Синій колір - це колір води, колір ясного, чистого
неба. Це символ миру.
В давнi часи прапороносцями призначали найсильніших воїнів,
які повинні були охороняти прапор. Якщо
прапор падав, зникав з очей під час бою, це означало поразку.
А що ж третій молодший брат? Там, де він був, завжди лунала пісня. Адже мама
подарувала йому чарівний голос. От i одержав третій син ім’я Гімн.
З давніх-давен люди в урочистих
обставинах виконували хвалебні пiснi, які з часом стали
називатися гімнами.
Національний Гімн - це урочиста пісня, символ нашої
держави, яку більше 100 років тому
написали поет Павло Чубинський та композитор Михайло Вербицький. Називається він «Ще не вмерла України».
-
Де ми можемо
почути Державний Гімн?
(спортивні змагання, урочисті події, початок дня на радіо
о 6.00).
Державний Гімн прийнято слухати
стоячи (Звучить Гімн).
-
Про які символи
України ми з вами щойно говорили7
Вони називаються державними, бо закрiпленi в
головному законі України - Конституції. А
саме у ст. 20, де сказано, що... «Державними символами України є …
Державний (ПРАПОР) України;
Державний (ГЕРБ) України;
Державний (ГІМН) України»
(Текст на
сторінці електронного посібника).
V сторінка «Народні символи українців»
Кожен народ має свої святині, свої символи - рослини,
тварини, без яких не можна уявити цю державу. Але на вiдмiну від
державних, народні символи не записані у Конституції, вони живуть у серці та пам’яті
народу. Наприклад, Японію не можна уявити собі без квітучої гілочки вишні, Росію
- без білої берізки під вікном. Є такі символи й на Україні.
У вінку зеленолистім
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина)
-А що ви знаєте про калину?
Не було раніше такої хати, коло якої вона не росла
б. Дівчата цвітом калини прикрашали коси. Достиглі кетяги розвішували попід стріхами.
В народі кажуть: «Червона калина від 100 хвороб лікує».
Калина - символ рідної землі, батьківської
хати. Її дбайливо охороняли та доглядали. Дітям
казали: «Не ламайте калину, бо накличете мороз». А якщо хто викорчував калину
на своєму подвір’ї, той не побачить щастя в житті.
Багато поетів зверталося до калини у своїх віршах.
Наприклад, Т.Шевченко робив це у своїх творах 365 разів. Пригадайте деякі з
них. («Зацвіла у лузі», «Тече вода з-під явора»),
Легенди про калину (розповідають діти).
Ще одним символом України є
верба. Важко уявити собі землю без верби. Росте вона понад
річками, озерами, ставками, біля криниць та озер.
Перебуваючи далеко від рідної
землі, Т.Шевченко посадив у пустелі вербову гілку. Поливав
i доглядав її. Росте Шевченкова верба i досі.
В народі верба уособлює жіночу долю, задуму, смуток.
-
Кажуть люди: «Без верби i калини нема України». Як ви розумієте це прислів’я?
ФIЗКУЛЬТХВИЛИНКА
(зобразити тополю, вербу, калину).
VI сторінка «Літературна»
Я хочу прочитати
вам вірш Анатолія Бакая «Солов'їна пісня». Чи можна забувати про Батьківщину?
Що трапиться з тим, хто все ж таки забуде про неї?
Одна Батьківщина, i двох не буває,
Місця, де родилися, завжди святi.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
Чи можна забути ту пісню, що
мати
Співала малому, коли засинав?
Чи можна забути ту стежку до хати,
Що босим колись протоптав?
У рідному краї i серце співає,
Лелеки здалека нам весни несуть.
У рідному краї i небо безкрає,
Потоки, потоки, мов струни течуть.
Тут
кожна травинка i кожна билинка
Вигойдують мрії на теплих вітрах.
Під вікнами мальви, в саду материнка,
Оспiванi щедро в піснях.
Тут мамина пісня лунає i нині,
її підхопили поля i гаї,
її вечорами по всій Україні
Співають в садах солов’ї.
Одна Батьківщина i більш не буває.
Місця, де родилися, завжди святi.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
-
Чому людина, що
забула Батьківщину, не знайде щастя i долі? Де б ви
не опинилися, завжди пам'ятайте про свою Батьківщину.
-
А які вiршi про Україну пам'ятаєте ви?
А зараз я пропоную вам самим скласти вірш про Україну (вірш
на сторінці електронної книги).
Ось небо блакитне i сонце в зенiтi!
Моя Україна - найкраща у ... (свiтi)!
Моя
Україна - це ліс і озерця,
Безмежні степи i чарiвнi ... (джерельця).
Красиві пейзажі i гори високі,
Маленькі струмочки i ріки ... (глибокі).
Міста старовинні i замки прекрасні.
Великі
будови і наші, ... (сучасні).
Сади чарiвнi, мальовничиї села.
Моя Україна - це пісня ... (весела).
Це щира, багата, як світ, її
мова,
Крилата, така мелодійна, ... (чудова).
Її обереги - верба i
калина.
Найкраща у свiтi -` моя ... (Україна).
Бо нам найрiднiша Вітчизна i
мати.
То як
же нам, дітям, її не ... (кохати)!
Моя Україна -
козацька слава!
Така
волелюбна i мирна ... (держава).
Вона
дорога нам, i рідна, i мила.
Бо світ
перед нами великий ... (відкрила).
Вітчизно свята, дорога Україно,
Для кожного з нас ти у свiтi ... (єдина).
У всіх віршах, які ми з
вами читали, йдеться
про любов до рідного краю, Батьківщини. Але ця любов починається з першої пiснi, яку чує дитина - маминої пiснi. В ній світ добра, краси i справедливості. Україна така співуча,
що не тільки кожне село - кожна вулиця мала свої пiснi. «Скільки зірок на небі, скільки квітів на землі, стільки
й пісень в Україні», - говорить народна мудрість.
(Лунає пісня).
Існує легенда про те, чому українці
- такий співучий народ. Переказала її для нас Леся
Українка.
Якось Бог вирішив наділити дітей всього свiту талантами.
Французи вибрали елегантність i красу, нiмцi - дисципліну i порядок, діти Росії
владність, поляки - здатність до торгівлі, iталiйцi - хист до музики.
Обдарувавши
всіх, подивився Бог, але раптом побачив у куточку одну дівчину. Вона була боса,
одягнена у вишивану сорочку, коса переплетена стрічкою, а на голові вінок. (Вчитель
показує ляльку).
-
Хто ти i чого плачеш? - запитав її
Бог.
-
Я Україна, а плачу, бо страждає земля моя, вороги знущаються з людей.
- Чого ж ти не пiдiйшла до мене раніше?
Я вже всі таланти роздав.
Хотіла дівчина йти, а Бог зупинив її:
Хотіла дівчина йти, а Бог зупинив її:
- Є
у мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це пісня. Буде твоя
країна щасливою, але для цього треба пройти крізь великі
випробування війнами i холодом, голодом i хворобами, стихіями, всілякими негараздами. Але прийде час, i наповниться життя щастям i спокоєм.
випробування війнами i холодом, голодом i хворобами, стихіями, всілякими негараздами. Але прийде час, i наповниться життя щастям i спокоєм.
I з того часу, які б негаразди не траплялися, завжди
лунає в Україні пісня: то весела i жартівлива, то сумна, невесела, то протяжна,
як дорога безкінечним степом, то швидка та стрімка, наче гірська річка.
-А що ви можете зробити задля щастя України? (пригадати
повчання Володимира Мономаха)
III.
Закріплення.
1.
Заглянути на
наступні сторінки електронного посібника. Пригадати попередні.
- Як називається найбільша річка України?
- Як звали засновників Києва? Яка головна вулиця мiста9
- Кого з правителів Київської Русі запам'ятали? Хто такі
козаки?
- Які державні символи існують? Чому вони називаються
державними?
- Які
народні символи знаєте?
2. Вирізати квіти на віночок для України, який символізує
процвітання держави. (Можна дати це як домашнє завдання).
IV.
Підсумок уроку.
1.
Бесіда за віршем на останній сторінці електронного посібника.
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов'їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна!
2.
Гра «Кола по воді»
(придумати означення до слова Україна, які починалися б буквами У, К, Р і
т.д.).
Патріотичний позаурочний захід:
«Славлю свою Україну, єдність її і героїв її!»
Тема. «Славлю
свою Україну, єдність її і героїв її!
Мета. Формувати
почуття національної свідомості та громадської активності; розширювати
світогляд, поглиблювати поняття «Батьківщина»; розвивати пізнавальні інтереси
учнів, патріотичні почуття на історичному підґрунті; виховувати гордість за
людей, які прославляють і відстоюють неподільність, цілісність, єдність
України, любов до рідної землі.
Цільова аудиторія:
учні 3-4 класів.
Обладнання: прапор, синьо-жовті стрічки на рученятах дітей і
дорослих, на щічках синьо-жовті сердечка і прапорці; сердечко, на якому будуть
запалені свічечки пам’яті Героям України Майдану і АТО.
презентація:
«Вітчизно
свята, дорога Україно, Для кожного з нас ти у світі – єдина», «Герої не
вмирають!»;
Відео: «Діти України за Єдину Україну!», «Україна. Молитва».
плакати: «Славлю свою Україну, єдність її і героїв її», «За
Україну, за її волю!», «Ми за мир!», «Єднаймо Україну», «Ми проти війни»,
Україна єдина. Єдиний народ».
виставка
дитячих малюнків:
«Ми не можемо терпіти,
Щоб пустошилася Україна…».
Епіграф: О, як люблю я
рідний край,
І в щастя мить, і у негоду …
В. Сосюра
Вчитель. Як не обирають рідну матір, так людина не обирає
Батьківщину, але любить її впродовж свого життя. Сьогоднішній захід
присвячується найдорожчому, що є в кожного з нас – рідній домівці, рідній
землі, неповторній Україні.
Дитино, глянь навкруг, яка твоя
земля:
Красива, дивовижна і єдина.
Усе тут дороге: ліс, гори і
поля,
Бо це - Вітчизна наша -
Україна!
Світ неосяжний, земля велика.
Кожному сонце в своїй стороні.
Краю мій, доле моя сонцелика,
Ти при мені.
Ведучий
1.
Це – моя Батьківщина, моя рідна земля, моя
Вітчизна – і в житті немає палкішого і священнішого почуття, як любов до неї.
(О. Толстой). Слайд 1
Учень
1.
Батьківщини рідної сади
Нахилились цвітом до води.
Кожна гілка – в сонці, у теплі
Щедро пахне соками землі.
Батьківщини рідної поля –
Нас чарують квітами здаля.
Кожна стежка кличе в дивосвіт,
Де на росах – наш дитячий слід.
Батьківщини рідної гаї
Кличуть серце в затінки свої.
Зупинись і слухай солов’я,
І відчуй, що
це земля твоя. М. Сингаївський
Пісня «А на рідній Україні солов’ї» сл.. і муз. Н. Май
Не цурайся, друже, рідної землі,
Бо вона одна, неначе мати,
І у дні хороші, і в негожі дні,
Буде тебе вірно ждати.
П-в:
А на рідній Україні солов’ї,
І щебечуть без кінця і краю,
А на рідній Україні солов’ї,
Своїм співом серце крають.
Хай які тривоги прокладають,
Збережи її козацьку силу,
І вузеньку стежку, стежку в споришах,
І хатину булу-білу.
П-в:
Не цурайся, друже, і не забувай,
Що на світі є одна єдина
Ненька-Україна, серцю милий край,
Ніжна пісня солов’їна.
П-в:
Слайд 2
Ведучий
2. Український народ
неодноразово принижували, пророкували загибель, забороняли говорити рідною
українською мовою, але хоробрий, відданий своїй Вітчизні він відстоював свою
незалежність і залишається миролюбним народом.
Учень
1
Ось небо блакитне і сонце в
зеніті!
Моя Україна – найкраща у світі!
Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні
джерельця.
Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки
глибокі.
Міста старовинні і замки
прекрасні,
Великі будови і дуже сучасні.
Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна – це пісня весела.
Це щира, багата як світ її
мова,
Крилата, така мелодійна,
чудова.
Учень
2
Її обереги – верба і калина.
Найкраща у світі – моя Україна.
Бо нам найрідніша Вітчизна і
мати!
То як же нам, дітям,її не
кохати!
Моя Україна – то козацька
слава!
Така волелюбна і мирна держава.
Така волелюбна і мирна держава.
Вона дорога нам, і рідна, і
мила,
Бо світ перед нами, як мати
відкрила.
Вітчизно свята, дорога Україно,
Для кожного з нас
ти у світі – єдина. Н. Красоткіна
Слайд 3
Ведучий
3. Є чудовий вислів:
«Вітчизна починається з мене…»
І сьогодні розумієш, який глибокий зміст
криється в ньому – це відповідальність, самовіддана праця, самопожертва в ім’я
тієї землі, що зростила наших дідів, батьків і нас. Від того, які ми, що
корисного робимо залежить, якою буде наша держава, наше сьогодення і наше
майбуття.
Учень
3.
Рости,
українська дитино,
На щастя, на
радість батькам,
На вірність своїй
Україні,
На гордість і
честь землякам.
Рости,
українська дитино,
Під прапором
Сонця і Неба.
Люби як життя
Україну!
Люби її більше
за себе.
Фрагмент відеоролика «Діти України за Єдину Україну!»
Учень
4.
У тебе є,
сину,
Велика родина
–
Велика-велика
сім’я.
Найкраща
країна –
Твоя Україна,
Родина твоя і
моя.
Калина і
м’ята,
І батьківська
хата,
Безкрайні
пшеничні поля;
Учень
5.
І горда єдина;
Твоя Україна
Так ніжно тобі
промовля:
Гордися, мій
сину!
Я – вільна,
єдина;
Трудящий народ
наш, як рій.
Калинова врода
І вічний
добробут
У
кожній оселі моїй. В. Слєпцов «Сину про Україну»
Слайд 4
Учень
6.
Ми всі діти українські,
Український славний рід,
Дбаймо, щоб про нас, маленьких,
Добра слава йшла у світ!
Все, що рідне, хай нам буде
Найдорожче і святе,
Рідна віра, рідна мова,
Рідний край нам над усе!
Учень 7.
Присягаєм край наш рідний
Над усе любити.
Рідний народ шанувати
І для нього жити.
Затанцюємо під свисток
Славний танець «Гопачок».
Щоб усі могли радіти,
Як танцюють славно діти.
Танок «Бойовий гопак»(українське
мистецтво).
Ведучий
4. Свою історію життя
має кожна людина, її рід, село, місто. Кожен з нас йде своєю стежиною життя, а
всі стежини нашого народу об’єднуються в історичний шлях нашої держави.
Чарівна і квітуча наша рідна земля. Омита дощами
та слізьми народними, оспівана поетами і возвеличена художниками, музикантами, винахідниками, трудовим
народом.
Пісня «Земле, моя земле» сл.. і муз. Н. Май
Земле, моя земле, я горнусь до
тебе,
Напуваюсь щедро з твого
джерела,
І нема тепліше сонечка у небі,
Де б я не ходила, не була.
П-в:
За одну стежину, що у чистім
полі,
І за соловейка у гаю,
За одну калину, що на
видноколі,
Я своє сердечко віддаю.
Земле, моя земле, в кришталевих
росах,
У волошках синіх поле золоте,
Хай летить по світу пісня
стоголоса,
Бо краси такої нема ніде.
П-в:
Земле, моя земле, наймиліша в
світі,
Козаками славна отча сторона,
Наче рідна нене, лагідна й
привітна,
У моєму серці лиш ти одна.
П-в:
Учень 8.
Читай і думай, друже мій,
І не цурайся свого роду.
Земля життя мого, й життя моїх
батьків,
Історія мого народу. Д.
Білоус
Учень 9.
Велика як любов,
Безмежна як кохання,
Душевна, наче пісня солов’я.
Про тебе всі думки і
сподівання,
Моя кохана матінко-земля. Р. Обшарська
Учень
10.
Земля мого
народу,
У спадок
дісталась мені.
Гаї кучеряві
І ріки без
броду,
А в березі тихі пісні. Ю. Засенко
Ведучий 1. Наш український народ витримав
складні випробування, тяжко жив і боровся за свободу та незалежність. Він був завжди на своїй землі, наші пращури
заселяли територію, на якій ми тепер живемо. Історія нашого народу героїчна,
але сьогодні на її території зазіхнув ворог. Україна переживає непрості часи,
щоб не стояти на колінах, щоб зберегти своє «Я», щоб зберегти цілісність
території, щоб увійти в сучасність, як одній з рівних держав Європи їй потрібно
боротися за мир, незалежність і цілісність.
Ведучий 2. Для нашого народу соборність –
надзвичайно важлива і символічна, адже об’єднання українських земель – це
заповітна мрія нашого народу з давніх часів. Ідея всеукраїнської єдності
формувалася ще з часів Київської Русі. Ще наші пращури боролися за об’єднання,
а сьогодні нависла загроза нашій єдності території.
Ведучий 3.
Ще за часів князювання Володимира Святославовича, який об’єднав розпорошені
землі в єдину давньоруську державу – Київську Русь. З цього часу Київська Русь
досягла розквіту і була визнана серед інших держав. Його син Ярослав Мудрий
заповідав наступним поколінням:
Учень 11.
Пам’ятайте
мою заповідь одну:
не сваріться, живіть у згоді:
тільки мир збере усе,
а незгода, наче вітер,
все по полю рознесе.
Як не будете всі разом
йти до спільної мети,
ви, державу зруйнувавши,
подастеся у світи.
Ви розгубите ту землю,
що придбали вам батьки,
і тинятиметесь всюди, О.
Олесь
як вигнанці й жебраки.
Учень 12.
Люблю я тебе, Україно!
Вічна земля молода,
За тебе піду до загину.
Без тебе немає життя.
Вже час нам брати розумітись,
Немає назад вороття.
Одна в нас родина і віра,
Ми разом – єдина сім’я.
Учень 13.
Упавших борців буде слава,
Вести до намічених мрій,
І вірність до своєї держави
Хай буде законом для всіх.
Люблю я тебе, Україно!
Вічна земля молода,
За тебе піду до загину,
Без тебе не має життя … Є. Сахно «Гімн патріота України».
Танок
«Наша Україна» П. П. Вірський
Ведучий 4. Багата українська земля славними
іменами. Це не тільки прадавні першокнязі й славні козацькі гетьмани, кошові та
полковники, які стали історичними та культурними символами країни. А це і ті
люди, які живуть поруч із нами. Робітники і селяни, поети і вчителі, спортсмени
й лікарі, винахідники і раціоналізатори. Люди різних професій, усіх міст і сіл
України, які вийшли на Майдан боронити свою честь і гідність. Це патріоти, які
загинули під час мирної демонстрації не скорилися: ввійшли в історію, як
Небесна сотня. Слайд 5
Учень
14.
Горнусь до тебе, Україно,
Як син до матері, горнусь,
За тебе, рідна і єдина,
Щодня я Богові молюсь.
Щоби послав щасливу долю
Тобі – народу моєму,
Щоб освятив жадану волю,
Що дарував тепер йому.
Горнусь до тебе, Україно,
Щоб нас ніхто не роз’єднав.
Підставлю плечі, щоб калину
У лузі вітер не зламав.
Учень 15.
У нас є лицарі й гетьмани,
Що за собою поведуть,
І вікові глибокі рани
На нашім тілі заживуть.
Молюсь за тебе, Україно,
І свої сили віддаю,
Щоб відродити із руїни
Наш дух і славу бойову.
Очистимо усі джерела,
Дніпро-Славутич оживе,
І заспіваєм: «Ще не вмерла
Вкраїна наша і не вмре!» М. Баклай «Україні» Слайд 6
Ведучий 1. В мирне життя нашої держави
увірвалась підступна війна, вороги зазіхнули на
цілісність нашої Батьківщини. І тепер на сході нашої Вітчизни проливається кров
найкращих синів. Вони стали на захист землі нашої, на захист миру в Україні. Вони
не жаліють себе заради своєї родини, заради кожного з нас. Нескорені герої
нашої славної України вже навічно ввійшли в книгу пам’яті Батьківщини. Слайд 7
Ведучий
2. Сьогодні з болем в
серці звучать рядки Олеся Гончара, який з 14 років став сиротою і у тривожні
роки Великої Вітчизняної війни студентом став на захист рідної землі, як і
сьогодні чоловіки і молоді юнаки стоять на захисті і виборють світле, мирне
небо для нас з вами:
Учень
16.
Як пишуть
листи солдати,
Тужливо стає
мені.
Кому ж мені
написати,
Якій догукнути
рідні?
Той - мамі, а
той - дружині,
Той – сестрам,
а той – братам,
А я напишу
Україні,
Сонцю її і
степам.
Учень
17.
Сивим, як
згадки, могилам,
Що тонуть в
імлі голубій,
Шляхам,
окутаним пилом,
Якими пішли ми
в бій.
…Слово, в бою
огрубіле,
У тому краю забрини,
Де вишні в
убранні білім
Мене
виглядають з війни. О. Гончар «Думи
про Батьківщину»
Вчитель. Сьогодні на захист нашої України стали чоловіки, юнаки,
жінки і дівчата. Пишайся ними! Вони оберігають нашу незалежність. Слайд 8, 9
Учень 18.
Розцвiтай, Україно,
Ти квiтками калини
I рости, Україно, синiв,
Щоб вони тебе милу
Захищати зумiли
Вiд усiх чужакiв-ворогiв.
А
дочкам своїм, рiдна,
Ти наказ рознеси всiм,
Щоб синочкiв ростили своїх,
До науки привчали
I добру щоб повчали
Та поваги до рiдних батькiв.
Учень19.
Хай буде Україна
Багата та сильна,
Та щоб горя не знала вона,
Щоб була вона гарна,
Щоб була вона вiльна,
Україно моя чарiвна!..
Нам сам Бог помагає
Й землю благословляє,
В боротьбi за життя нас веде
За свою Батькiвщину,
Бо немає країни
Краще нашої бiльше нiде!..
Вчитель. Серця патріотів перестали битися, захищаючи мир і
цілісність нашої Вітчизни! Але вони увійдуть в історію України, залишаться в
пам’яті поколінь. Слайд10
Пісня
«Моя Україна» сл.. і муз. Н. Май
Дорогою світла, дорогою волі,
Ми будемо, браття, долати
терни,
Не треба, Вкраїно, журитись
ніколи,
Бо є в тебе доньки і вірні
сини.
П-в.
Моя Україна, пісня солов’їна,
Моя Україна, ріки і поля,
Моя Україна, червона калина,
Моя Україна, рідная земля.
На Схід і на Захід нам досить
ділитись,
Візьмемось за руки усі, як
один,
Щоб сонце світило, сміялися
діти,
Ми рідную землю підіймем з
колін.
П-в.
Ведучий
3. Більше ста років
тому поет В. Самійленко, що похований в Боярці у вірші «Україні» виголосив: «…
і знай, що в час страшний
Твій син тобі
не пожаліє крові». Боже, які сучасні слова!
Ведучий 4. А ще Володимир Самійленко сказав:
«Наша славна Україна,
Наше щастя і наш рай,
Чи на світі є країна
Ще миліша за наш край?
І в щасливі й злі години
Ми для неї живемо.
На Вкраїні й для Вкраїни
Будем жити й помремо». В.
Самійленко
Презентація «Герої – не вмирають!» Слайд11-15
Вшануємо пам'ять загиблих
хвилиною мовчання.
Учень 21.
Зупинюся на дорозі, озирнусь
навколо,
Побачу рідний дім у злагоді і
мирі,
Розправлю плечі, наберу
повітря,
Та вільно крикну: «Слава
Україні!»
Всі: «Героям Слава!»
Вчитель.
Хочеться від щирого
серця помолитися за нашу Україну, за мир та єдність її. Помолімося ж за неї! Відеоролик
«Україна. Молитва».
ГОСПОДИ, ПОМИЛУЙ НАС Муз.
та сл. Тараса Петриненка
Навіть на останнім рубежі
Промінь віри в нас ще не
погас,
Боже, Україну
збережи,
Господи, помилуй нас.
Нам свою всемилість покажи
Правдою повсюди й повсякчас,
Боже, Україну збережи,
Господи, помилуй нас.
Помилуй Господи,
Господи помилуй нас.
В наших грудях кулі і ножі,
Нас розп’ято й знищено не раз,
Боже, Україну збережи,
Господи, помилуй нас.
І з колін піднятись поможи
І благослови у добрий час
Боже, Україну збережи,
Господи, помилуй нас.
Помилуй Господи,
Помилуй Господи,
Господи помилуй нас.
Помилуй Господи,
Помилуй Господи,
Господи помилуй нас.
Наші душі нидіють в іржі,
Але промінь віри не погас,
Боже, Україну збережи,
Господи, помилуй нас.
Грішні діти – діти не чужі,
Отче наш, почуй їх щирий глас,
Боже, Україну збережи,
Господи, помилуй нас.
Помилуй Господи,
Помилуй Господи,
Господи помилуй нас.
Помилуй Господи,
Помилуй Господи,
Господи помилуй нас.
Амінь
Вчитель.
На закінчення
нашого заходу запалимо свічечки і викладемо у вигляді сердечка, тим про кого
кожен патріот України з гордістю промовить: «Герої не вмирають!»
Немає коментарів:
Дописати коментар