Цікава діагностика


Методика "Виділення суттєвих ознак поняття"
Для дітей віком 5 – 10 років.
Застосовується для виявлення здатності до виокремлення суттєвих ознак поняття.
Обладнання: бланк картки.
Методика проведення.      
У кожному завданні пропонується підібрати з дужок два слова, що позначають суттєві ознаки виділеного поняття (перше слово).

Особливості проведення тестування.
Інструкцію дають на прикладі першого рядка. Якщо дитина не вміє читати, то слова їй зачитує психолог. Дитині говорять: „Подивись уважно на перший рядок. Головне серед слів – сад. Серед інших слів є два, без яких сад існувати не може. Подумай і підбери ці два слова і поясни свій вибір”.
Оцінювання.
(Шкала оцінювання дається за Марцинківською Т.Д.)
Стандартні правильні відповіді:
1.     земля, рослини.
2.     вода, берег.
3.     вулиця, будинок.
4.     дах, стіни.
5.     папір, текст.
6.     гравці, правила.
7.     голос, мелодія.
8.     очі, слово.
9.     кути, сторона.
10. лікар, хворі.
11. ділене, дільник.
12. змагання, перемога.

Інтерпретація.
11 – 12 – підвищений рівень здатності до виділення суттєвих ознак поняття.
8 – 10 – звичайний рівень розвитку.
5 – 7 – дещо знижений рівень розвитку, потребує колекційної роботи.
0 – 4 – причини зниження рівня розвитку потребують додаткового вивчення.

Картка для опитування

1.    Сад   (рослини, садівник, собака, паркан, земля).
2.    Річка   (берег, риба, рибалка, водорості, вода).
3.    Місто  (автомобіль, будинок, велосипед, натовп, вулиця).
4.    Хлів  (сіновал, кінь, дах, худоба, стіни).
5.    Книга  (малюнок, війна, папір, любов, текст).
6.    Гра  (карти, гравці, штрафи, покарання, правила).
7.    Спів  (дзвін, мистецтво, голос, аплодисменти, мелодія).
8.    Читання  (очі, друк. Книга, картинка, слово).
9.    Кубик  (кути, креслення, сторона, камінь, дерева).
10.    Лікарня  (приміщення, сад, лікар, радіо, хворі).
11.    Ділення  (клас, ділене, олівець, дільник, папір).
12.    Спорт  (медаль, оркестр, змагання, перемога, стадіон).


Методика "Четвертий зайвий"
Вербальний тест
Для дітей віком від 5 до 10 років.
Застосовується для визначення здатності до абстрагування, визначення спільних рис.
Методика проведення.
В кожному завданні пропонується чотири слова, три з яких об’єднані смисловим зв’язком, а четверте – зайве.
1.    Стіл, ліжко, підлога, шафа.
2.    Молоко, вершки, сало сметана.
3.    Черевики, чоботи, шнурки, валянки.
4.    Молоток, кліщі, пилка, цвях.
5.    Солодкий, гарячий, гіркий, кислий.
6.    Береза, сосна, дерево, дуб.
7.    Літак, віз, людина, корабель.
8.    Василь, Федір, Семен, Петренко.
9.    Сантиметр, метр, кілограм, кілометр.
10.    Токар, вчитель, лікар, книга.
11.    Глибокий, високий, світлий, низький.
12.    Годинник, барометр, термометр, аероплан.

Оцінювання.
Стандартні правильні відповіді:  підлога, сало, шнурки, цвях, гарячий, дерево, людина, Петренко, кілограм, книга, світлий, аероплан.

Інтерпретація.
11 – 12 – підвищений рівень здатності до абстрагування у невербальній формі.
8 – 10 – звичайний рівень розвитку.
5 – 7 – дещо знижений рівень розвитку.
0 – 4 – знижений рівень розвитку.

                 Тести для визначення готовності дитини до школи

   За нормами вікової психології готовність дитини до школи формується між шостим і сьомим роком життя. Але в кожного – індивідуальний темп розвитку. Тому рішення про те, чи стане дитина в цьому році стати першокласником, батькам варто приймати разом зі спеціалістами – педагогами та психологами,– орієнтуючись, у першу чергу, на особливості розвитку малюка.  Пропонуємо тести, що їх найчастіше використовують шкільні психологи для перевірки ступеня готовності дітей до школи. Зауважте, що ці завдання дають лише загальну картину розвитку дитини. За більш повною інформацією звертайтеся до спеціалістів.  Приготуйте аркуші чистого білого паперу без ліній і клітинок. Під час виконання дитиною всіх трьох завдань зверніть увагу на те, якою рукою вона працює; чи крутиться на місці; чи губить олівець і шукає його довго під столом; почала малювати в тому місці, де ви їй показали чи просто обводить контур зразка; чи бажає переконатися, що малює добре. Це дасть можливість зрозуміти, які труднощі вас і її чекають з початком навчання.


ТЕСТ № 1. Малюємо чоловічу фігуру


  Сучасні дослідження довели зв’язок художньої діяльності дітей і загального рівня їхнього психічного розвитку. Існує така закономірність: з віком дитини її малюнок збагачується новими деталями. Якщо в 3,5 роки малюк замість чоловічків зображує «головоніжок», то до 7 років, як правило, у зображенні людини вже вимальовуються всі частини тіла.   Попросіть дитину намалювати чоловіка так, як вона зможе. Намагайтесь не давати ніяких додаткових роз’яснень, не допомагати і не звертати її увагу на помилки та недоліки. На запитання дитини відповідайте: «Малюй, як зможеш, у тебе все вийде!»


Оцінювання результатів


Тести для визначення готовності дитини до школи1 бал. Намальована фігура має голову, тулуб, кінцівки. Голова не більша за тулуб і з'єднана з ним шиєю. На голові є волосся (можливо, під головним убором). Є вуха, очі, ніс, рот. На руках – кисті з п'ятьма пальцями. Ноги внизу «зігнуті» (є ступні). На фігурі – чоловічий одяг і намальована вона як єдине ціле, а не складена з окремих частин. На малюнку видно, що ноги й руки ростуть із тулуба, а не кріпляться до нього. При такому способі малювання, яке називають синтетичним (контурним), фігуру можна обвести одним контуром, не відриваючи олівця від паперу.Більш примітивний (аналітичний) спосіб передбачає зображення окремо кожної зі складових частин фігури. Наприклад, спочатку малюється тулуб, а потім до нього кріпляться руки й ноги.2 бали. Виконання усіх вимог на 1 бал, крім синтетичного способу малювання. Три деталі, що відсутні (шия, волосся, один палець руки), можна не рахувати, якщо фігура намальована синтетичним способом.3 бали. Фігура має голову, тулуб, кінцівки. Руки й ноги намальовані двома лініями (об'ємні). Допускається відсутність шиї, волосся, вух, одягу, пальців, ступень.4 бали. Примітивний малюнок з головою і тулубом. Кінцівки (достатньо однієї пари) намальовані тільки однією лінією.5 балів. Відсутнє чітке зображення тіла («головоніжка») чи обох пар кінцівок. Каракулі.Наступні два завдання характеризують дитину з точки зору загального психічного рівня, розвитку дрібної моторики рук, координації зору та руху, вміння виконувати роботу за зразком, виявляють ступінь розвитку сили волі.


ТЕСТ № 2. Наслідування писаних літерТести для визначення готовності дитини до школиТест № 3. Змальовування крапокТести для визначення готовності дитини до школиТести для визначення готовності дитини до школиАналіз результатів.


  • Полічіть бали, які дитина набрала за три тести. Якщо від 3 до 6 балів – вона готова до школи. (Високий рівень готовності.)
  • 7-9 балів, до того ж ці бали рівномірно розподілені між усіма завданнями,– як правило, такі діти також готові до навчання. (Середній рівень готовності.)
  • Якщо ж до сумарного балу входять низькі оцінки (наприклад, загальний бал – 9, і він складається із 2 балів за перше завдання, 3 – за друге і 4 – за третє), то бажано провести більш детальне дослідження, порадитися зі спеціалістами, щоб визначити, чи готова дитини стати школярем.
  • Для дітей, які набрали 10–15 балів, додаткове дослідження потрібне обов'язково. Скоріш за все, їм ще рано йти до школи. (Найнижча поділка середнього рівня готовності – 10–11 балів. 12–15 балів – готовність нижче норми.)



Дитина має на чистому аркуші паперу скопіювати фразу, що написана писаними літерами. Наприклад: «Вона читала книгу».Скажіть дитині: «Ти ще не вмієш писати, але спробуй, може, в тебе вийде так само». Якщо дитина знає писані літери, запропонуйте їй скопіювати фразу із англійських слів.


Оцінювання результатів1 бал. Зразок скопійований добре та розбірливо. Копія перебільшує розмір зразка не більше, ніж удвічі. Перша літера по висоті відповідає великій літері. Букви чітко пов'язані у три слова. Скопійована фраза відхиляється від горизонтальної лінії не більше ніж на 30 градусів.2 бали. Зразок скопійований розбірливо. Розмір букв і дотримання горизонтальної лінії не враховуються.3 бали. Очевидна розбивка на три частини. Розбірливо написані хоча б чотири букви.4 бали. Зі зразком збігаються хоча б дві букви. Відтворена копія утворює рядок.5 балів. Каракулі.


Скажіть дитині: «Поглянь на крапочки. Спробуй поряд намалювати так само». При цьому покажіть, де саме потрібно малювати.


Оцінювання результатів


1 бал. Майже досконале копіювання зразка. Допускається незначне відхилення однієї крапки від рядка чи колонки. Копія може бути меншою або перевищувати розміри зразка не більше, ніж удвічі. Крапки розташовані паралельно.2 бали. Кількість і розташування крапок відповідає зразку. Допускається відхилення не більше трьох крапок на половину ширини зазору між рядком чи колонкою.3 бали. Малюнок у цілому відповідає зразку, не перевищуючи його по ширині та висоті більш ніж удвічі. Кількість крапок може бути не дотримана, але їх кількість – не більше 20 і не менше 7. Можливий будь-який поворот. Навіть на 180 градусів.

4 бали. Контур малюнка не відповідає зразку, але все ж складається із крапок. Розміри зразка і кількість крапок не враховуються. Інші форми, наприклад лінії, не допускаються.5 балів. Каракулі.

                   

                          Тест "Драбинка" („Десять сходинок”)



Хочете дізнатися самооцінку вашої дитини? Це дуже легко зробити за допомогою тесту „Драбинка”.
Намалюйте або виріжте з паперу драбинку з десятьма сходинками. Тепер покажіть її дитині та поясніть, що на нижньому щаблі стоять вередливі, мовчазні, невиховані хлопчики та дівчатка, на другому – більш спокійні та веселі, на третьому – ще ліпші, і так до дев’ятої. А ось на найвищій сходинці стоять найрозумніші, найдобріші, найвихованіші діти, які вміють дружити. Важливо, аби малюк правильно зрозумів розташування дітей на сходинках, тому можна в нього про це перепитати. А тепер запитайте, на якій сходинці стояв би він сам. Нехай намалює себе на цьому щаблі або поставить ляльку. Ось ви і виконали завдання, залишається зробити висновки.
• Якщо дитина ставить себе на першу, 2-гу, 3-тю сходинки знизу, то в неї занижена самооцінка.
• Якщо на 4-ту, 5-ту, 6-ту, 7-му, то середня (адекватна).
• А якщо – на 8-му, 9-ту, 10-ту, то самооцінка завищена.  Про надто завищену самооцінку можна говорити, якщо дитина постійно ставить себе на 10-ту сходинку.
Що ж робити, якщо самооцінка вашої дитини неадекватна (надто завищена або занижена)? Рівень самооцінки може змінюватися, особливо в дошкільному віці. Кожне нове звертання до дитини, кожна оцінка її діяльності, реакція на успіхи чи поразки – все це впливає на ставлення її до себе. Тобто ми можемо допомогти дитині сформувати адекватну самооцінку.


Визначення розвитку логічних операцій
Кожній дитині дають аркуші з завданнями, на яких вони помічають свій варіант відповіді.
Інструкції
№1. „Обізнаність”
Прочитай першу фразу. З перелічених під фразою слів вибери одне слово, яке за смислом підходить, щоб закінчити цю фразу. Потрібне слово підкресли. Вибирай лише одне слово.
Переходь до читання наступної фрази.
№2. „Виключення понять”
Прочитай перший ряд слів. Серед них є одне, яке не підходить до решти слів. Підкресли його. Прочитай наступний ряд слів і теж знайди слово, яке зайве.
№3. „Узагальнення”
Прочитай перші два слова. Як назвати одним словом або словосполученням ті предмети, про які йде мова? Випиши це слово після двох надрукованих слів.
Переходь до наступних слів.
№4. „Аналогії”
Під цифрою 1 у першому стовпчику над рискою написано – огірок, а під рискою – овоч. Знайди таке слово, щоб пояснити стосунки між словами гвоздика - ... .
Тест розвитку логічних операцій

Прізвище _____________________________________________


І. Обізнаність.
1. У чобота завжди є ...
    ( шнурок, пряжка, підошва, ремінці, ґудзики)
2. У теплих краях живуть...
    ( ведмідь, олень, вовк, верблюд, пінгвін)
3. Рік має...
    ( 24 місяці, 3 місяці, 12 місяців, 4 місяці)
4. Місяць зими...
    (вересень, жовтень, лютий, листопад, березень)
5. У нашій країні не живе...
    (соловей, страус, лелека, синиця, шпак)
6. Батько старший за свого сина...
    (часто, завжди, ніколи, рідко, іноді)
7. Час доби...
    (рік, місяць, тиждень, день, понеділок)
8. У дерев завжди є ...
    (листя, квіти, плоди, корінь, тінь)
9. Пора року...
    (серпень, осінь, субота, ранок, канікули)
10. Пасажирський транспорт...
    (комбайн, самоскид, автобус, тепловоз)

ІІ. Виключення понять.
1. Тюльпан, лілія, квасоля, ромашка, фіалка.
2. Ріка, озеро, море, міст, ставок.
3. Лялька, скакалка, пісок, м’яч, дзига.
4. Стіл, килим, крісло, ліжко, табуретка.
5. Тополя, береза, ліщина, липа, осика.
6. Курка, півень, орел, гусак, індик.
7. Коло трикутник, чотирикутник, указка, квадрат.
8. Сашко, Олег, Андрій, Максимчук, Микола.
9. Число, ділення, додавання, множення, віднімання.
10. Веселий, швидкий, сумний, смачний, обережний.
ІІІ. Узагальнення.               
1.     Окунь, карась...
2.     Мітла, лопата...
3.     Літо, зима...
4.     Огірок, помідор...
5.     Бузок, ліщина...
6.     Шафа, диван...
7.     Червень, липень...
8.     День, ніч...
9.     Слон, мурашка...
10. Дерево, квітка...
IV. Аналогії.
1.     Огірок – овоч.
     Гвоздика – бурян, квітка, роса, садок, земля.
2.     Город – морква.
     Сад – паркан, гриби, яблуня, криниця, лавка.
3.     Учитель – учень.
     Лікар – окуляри, лікарня, палата, хворий.
4.     Квітка – ваза.
     Птах – дзьоб, чайка, гніздо, пір’я, хвіст.
5.     Рукавичка – рука.
     Чобіт – шкарпетки, підошва, шкіра, нога, щітка.
6.     Темний – світлий.
     Мокрий – сонячний, слизький, сухий, теплий.
7.     Годинник – час.
     Термометр – скло, хворий, ліжко, лікар, температура.
8.     Машина – мотор.
     Човен – ріка, маяк, вітрило, хвиля, берег.
9.     Стіл – скатертина.
     Підлога – меблі, килим, пил, дошки, цвяхи.
10. Стілець – деревяний.
     Голка – гостра, тонка, блискуча, коротка, сталева.

Оцінка результатів
По кожному блоку підраховується кількість правильних відповідей. Оскільки в кожному блоці по 10 завдань, то максимальна кількість балів – 10.
Середній сумарний  бал для вибірки 8-річних дітей – 29 балів, для 9-річних –        34 бали.

Для 8-річних дітей:

Кількість балів
Рівень розвитку
інтелектуальних операцій
36 - 40
високий
32 - 35
вищий за середній
26 - 31
середній
20 - 25
нижчий за середній
19 і менше
низький

Для 9-річних дітей:

Кількість балів
Рівень розвитку
інтелектуальних операцій
-
високий
36 - 40
вищий за середній
32 - 36
середній
27 - 31
нижчий за середній
26 і менше
низький


Карта інтересів для молодших школярів
Вчитель, скориставшись даною методикою, може отримати первинну інформацію про спрямованість інтересів молодших школярів. Це у свою чергу, дасть можливість об'єктивніше судити про здібності та характер обдарованості дитини.
Щоб отримана інформація була об'єктивна, доцільно провести по даній методиці опит не лише дітей, але й їх батьків. Для цього необхідно заготовити листи відповідей за кількістю учасників. Обстеження можна провести колективно. Інструкції гранично прості і не зажадають великих зусиль для вивчення. Обробити результати можна також протягом короткого часу.
Інструкція для дітей
У правому верхньому кутку аркуша відповідей запишіть свої ім'я і прізвище. Відповіді на питання поміщайте в клітинках. Відповідь на перше питання поміщайте в клітинці під номером 1, відповідь на друге питання в клітинці під номером 2 і так далі Всього 35 питань. Якщо те, про що говориться, вам не подобається, ставте знак «-», якщо подобається – «+», якщо дуже подобається, ставте «+ +».
Інструкція для батьків
Для того, щоб дати вам правильну пораду і конкретні рекомендації для розвитку здібностей вашої дитини, нам потрібно знати його схильності. Вам пропонується 35 питань, подумайте і відповідайте на кожне з них прагнучи не завищувати і не занижувати можливості дитини. Для більшої об'єктивності порівняйте його з іншими дітьми того ж віку.
На бланку відповідей запишіть свої ім'я і прізвище. Відповіді поміщайте в клітинках, номери яких відповідають номерам питань. Якщо те, про що говориться в питанні не подобається (на ваш погляд) дитині, ставте в клітинці - «-»; якщо подобається – «+»; дуже подобається – «+ +». Якщо з якої-небудь причини вам важко відповісти, залиште дану клітинку незаповненою.
Обробка результатів
Питання складені відповідно до умовного ділення схильностей дитини на сім сфер:
1. математика і техніка (1-й стовпчик в аркуші відповідей);
2.  гуманітарна сфера (2-й стовпчик);
3.  художня діяльність;
4. фізкультура і спорт;
5.  комунікативних інтересів;
6.  природа і природознавство;
7. домашніх обов'язків, працю по самообслуговуванню.
Дана методика, окрім діагностичної функції, допоможе у вирішенні і корекційно-педагогічних завдань, отримані результати можуть бути дуже корисні як опорна схема для подальших спостережень за дитиною. З їх допомогою легко зробити розвиток дитини всебічним і гармонійним.
Обробка результатів
Порахуйте кількість плюсів і мінусів по вертикалі (плюс і мінус взаємно скорочуються). Домінування там, де більше плюсів. При підведенні підсумків і особливо при формулюванні виводів слід зробити поправку на об'єктивність випробовуваних. Необхідно враховувати також, що в обдарованої дитини інтереси у всіх сферах можуть бути однаково добре виражені, при цьому в ряду дітей може спостерігатися відсутність схильностей до яких-небудь сфер. В такому випадку слід вести мову про який-небудь певний тип спрямованості інтересів дитини.
Дана методика може активізувати роботу з батьками. Підштовхнути їх до вивчення інтересів і схильностей власних дітей, дати їм можливість, принаймні, задуматися над цією складною проблемою. Інтересним буде також зіставлення відповідей дітей та їх батьків. Це дозволить створити об'єктивнішу картину спрямованості інтересів дитини і виявить зони для коректувальної роботи як з дітьми, так і з їх батьками.
Аркуш     питань
1.       Чи подобається вирішувати логічні завдання і завдання на кмітливість.
2.       Чи подобається слухати або читати самостійно казки, розповіді, повісті.
3.       Чи подобається співати, грати на музичних інструментах.
4.       Чи подобається займатися фізкультурою.
5.       Чи подобається разом з іншими дітьми грати в різні колективні ігри.
6.       Чи подобається слухати або читати розповіді про природу.
7.       Чи подобається робити що-небудь на кухні (мити посуд, допомагати    готувати їжу).
8.       Чи подобається грати з технічним конструктором.
9.       Чи подобається вивчати іноземну мову, цікавитися і користуватися новими незнайомими словами.
10.     Чи подобається самостійно малювати.
11.     Чи подобається грати в спортивні, рухливі ігри.
12.     Чи подобається керувати іграми.
13.     Чи подобається ходити в ліс, на поле, спостерігати за рослинами, тваринами.
14.     Чи подобається ходити в магазин за продуктами.
15.     Чи подобається слухати або читати книги про техніку (машини космічні кораблі).
16.     Чи подобається грати в ігри з відгадуванням слів (назв міст, тварин).
17.     Чи подобається самостійно вигадувати історії, казки, розповіді.
18.     Чи подобається дотримуватися режиму дня, робити зарядку вранці.
19.     Чи подобається розмовляти з новими незнайомими людьми.
20.     Чи подобається доглядати акваріум, рослини, домашніх тварин (кішку, собаку та ін.), птиць, допомагати їм, лікувати їх.
21.     Чи подобається прибирати за собою книги, зошити, іграшки.
22.     Чи подобається конструювати, малювати проекти літаків, кораблів.
23.     Чи подобається знайомиться з історією (відвідувати історичні музеї).
24.     Чи подобається самостійно без спонуки дорослих займатися різними видами художньої творчості.
25.     Чи подобається читати або слухати книги про спорт, дивитися спортивні телепередачі.
26.     Чи подобається пояснювати щось іншим дітям або дорослим людям (переконувати, сперечатися, доводити свою думку).
27.     Чи подобається доглядати домашні рослини.
28.     Чи подобається допомагати дорослим робити прибирання в квартирі (витирати пил, підмітати підлогу і т.д.).
29.     Чи подобається рахувати самостійно, займатися математикою в школі.
30.     Чи подобається знайомитися з суспільними явищами і міжнародними подіями.
31.     Чи подобається брати участь в постановці спектаклів.
32.     Чи подобається займатися спортом в секціях і гуртках.
33.     Чи подобається допомагати іншим людям.
34.     Чи подобається працювати в саду, на городі, вирощувати рослини.
35.     Чи подобається допомагати і самостійно шити, вишивати, прати.
Карта інтересів дитини
Аркуш відповідей
Дата__________.     Прізвище, ім'я_________________
1        2       3        4        5        6        7
8        9       10      11      12      13      14
15      16      17      18      19      20      21
22      23      24      25      26      27      28
29      30      31      32      33      34      35
Висновок




Тест на визначення згуртованості класу
Вам пропонуються вiдомi прислiв`я i приказки, придуманi давно. Пройшло багато часу, змiнились умови життя, змiнились i уявлення людей.Це природньо. Так що деякi твердження можуть здатися вам невiрними. Подумайте добре над приказками i поставте проти них знак "+", якщо ви згiднi з твердженням  чи "-", якщо не згiднi з ним.
Бiднiсть -- не порок.

Гуска свинi не товариш.

Час -- грошi.

Правду казати -- дружбу губити.

Горбатого могила виправить.

Дають -- бери, б`ють -- тiкай.

Двi собаки гризуться -- третя не приставай.

Робота не вовк, в лiс не втече.

До роботи не поспiшай, вiд роботи не втiкай.

Дружба дружбою, а служба службою.

Друзi пiзнаються в бiдi.

Золото i в багнюцi блищить.

Краще синиця в руцi, нiж журавель в небi.

Моя хата з краю, нiчого не знаю.

Не в грошах щастя.

Не в своi сани не сiдай.

Не май сто рублiв, а май сто друзiв.

Не мiсце краситьь людину, а людина мiсце.

Правда у вогнi не горить i в водi не тоне.

Правда добре, а щастя -- краще.

Простота гiрше злодiйства.

Робота дурнiв любить.

Ризик -- благородна справа.

Риба шукає де глибше, а людина -- де краще.

З вовками жити -- по-вовчому вити.

Своя сорочка ближче до тiла.

Скупiсть -- не дурiсть.

Старий друг краще нових двох.

Сором не дим, очi не виiсть.

З ким поведешся, вiд того наберешся.

Рубай дерево по собi.

Поганий мир кращий за добру сварку.

Навiщо честь мати, як нiде ii взяти.

Чуже добро на користь не йде.

Яблуко вiд яблунi далеко не вiдкотиться.

Вiд роботи добра не наживеш.

Закон -- це дишло : куди повернув, туди й вийшло.

Всього

 Пiдсумок : В рядок "ВСЬОГО" записують максимальне число збiгу думок учнiв.
             Наприклад, якщо в якомусь твердженнi учнi вiдповiли "-" 12 раз,
             а "+" 18 раз, то записують число 18.
             Показник згуртованостi класу тим вищий, чим ближче число до
             максимуму (кiлькостi учнiв у класi).


                Листок проблем                 
     уч     «____» класу   

1. З яким настроєм ти зазвичай ідеш в школу?
- з хорошим
- радісним
- поганим
2. Чи подобається тобі вчитися в школі?
- так
- ні
- не дуже
3. Чи втомлюєшся ти в школі?
- так
- інколи
- ні
4. Чи допомагають тобі батьки готувати уроки?
- так
- інколи
- ні
5. Які предмети тобі подобаються? Відзнач їх.
- математика
- українська мова
- читання
- іноземна мова
- малювання
- музика
- фізкультура
- трудове навчання
- Я і Україна
6. Чи є у тебе друзі в класі?
- так
- ні
7. Чи дружний у вас клас?
- так
- ні
- не дуже
8. Допоможіть мені:
- знайти друзів
- у навчання
- у підготовці домашніх завдань
- стати уважним
- я погано запам'ятовую
- я дуже сором'язливий
- я всього боюся
- я дуже переживаю за________________________
- допоможіть мені _______________________________








Немає коментарів:

Дописати коментар