Календарно - тематичне планування


                  Календарно - тематичне планування


НАВЧАННЯ ГРАМОТИ
(за букварем М. Д. Захарійчук, В. О. Науменко)
238   годин   на   рік
(8  годин   на   тиждень)


№ з/п

Тема уроку

Дата

Сторінки підручника



1
І семестр
ДОБУКВАРНИЙ  ПЕРІОД
Ознайомлення з Букварем.Державний Гімн України. Г. Чубач «Рідна мова». Бесіда за темою «Я — школяр». Практичне ознайомлення зі словами — назвами предметів, граматичними питаннями до них. Практичне ознайомлення з ре­ченням. Опрацювання тексту «До школи» за В. Шклярем






3-5
2

Посадка учнів під час письма. Розташування зошита на парті під час письма. Положення ручки (олівця) в руці під час письма. Рух пальців під час зображення графічних фі­гур. Штрихування фігур




3

Бесіда за темою «Я — школярка». Практичне ознайом­лення учнів з поділом слів на склади. Ознайомлення з по­няттям наголосу. Речення, різні за метою висловлювання (розповідні, окличні). Розділові знаки в кінці таких речень. Опрацювання вірша М. Сингаївського «Першокласниця»


6-7

4

Закріплення правил посадки під час письма, правил корис­тування письмовим приладдям. Штрихування і розфарбо­вування фігур




5

Бесіда за темою «Моя родина». Спілкування в родині. Інтонування речень з різни­ми розділовими знаками на кінці. Речення зі звертаннями. Мовні і немовні звуки


8-9

6

Орієнтування на сторінці зошита та в графічній сітці. Ряд­кові лінії — верхня і нижня. Робочий рядок




7

Розрізнення назв предметів за питаннями хто це? що це? Опрацювання тексту за А. Канельским «Як Івасик братика колисав».Робота з дитячою книжкою


10-11

8

Орієнтування на сторінці зошита та в графічній сітці. Над­рядкова та підрядкова лінії. Тренувальні вправи.Розвиток зв. мовл.




9

Продовження роботи над темою «Моя родина». Розріз­нення назв предметів за питаннями хто це? що це? Мовні звуки. Розширення уявлення про складову будову слова. Поняття про наголошений склад. Складання речень


12-13

10

Зображення ліній і фігур, штрихування, розфарбовування




11

Розрізнення назв предметів за питаннями хто? що? Опра­цювання оповідання «Вечеря» за І.Андрусяком. Відповіді на запитання вірша  Л. Мовчун «Я не кину слів на вітер...»


14-15

12

Орієнтування на сторінці зошита та в графічній сітці. Зо­браження ліній, схожих на елементи букв




13

Бесіда за темою «Мої друзі». Слова, що відповідають на питання хто? що? Звуки мовлення: голосні, приголосні тверді і м'які. Складання речень. Складання казки за малюнком. Інтонування окличних речень. Робота з дитячою книгою


16-17

14

Зображення ліній, схожих на елементи букв
Розв. Зв мовл.





15

Опрацювання казки «Не дивися на мене так, їжачку...» за С. Козловим. Розігрування розмови Ведмедика з Їжачком. Закріплення знань про голосні та приголосні звуки


18-19

16

Зображення ліній, схожих на елементи букв





17

Бесіда за темою «Мої друзі». Ознайомлення зі словами — ознаками предметів. Послідовний ряд звуків слова. Виді­лення окремих звуків слова. Опрацювання тексту «Сюр­приз» за Р. Куликовою


20-21

18

Зображення ліній, схожих на елементи букв





19

Бесіда за темою «Моя школа». Ознайомлення зі словами — назвами дій предметів. Складання речень. Опрацювання оповідання «Навіщо ходять до школи»


22-25

20

Зображення ліній, схожих на елементи букв





21

Продовження роботи над темою «Школа». Адаптація до соціальної ролі учня. Опрацювання оповідання «Ласунка йде до школи» за
М. Масловою. Виділення окремих звуків у слові, послідовний ряд звуків у слові



26-29

22

Зображення ліній, схожих на елементи букв




23

Бесіда за темою «Мої книжки». Опрацювання тексту «Каз­кар» за О. Дрозом.


30-33

24

Зображення ліній, схожих на елементи букв.





25

Роль уміння читати в житті школярів і дорослих людей. Опрацювання оповідання «Про Телесика» за В. Сенцовським. Робота з дитячою книжкою


34-35

26

Зображення ліній, схожих на елементи букв
 Розв. Зв мовл.




27

Бесіда за темою «Моя країна — Україна». Опрацювання ві­рша Н. Зарічної «Рідний край»


36-37

28

Зображення ліній, схожих на елементи букв







БУКВАРНИЙ  ПЕРІОД





29

Звук [а], позначення його буквами Аа. Вірш
 В. Каменчук  «Вересень»


38-39

З0

Письмо рядкової букви а





31

Звук [а]. Букви Аа. Слова, що означають назви і ознаки предметів. Вірш М. Дружиніної «Ми просили акробатів»


40-41

32

Письмо великої букви А





33

Звук [у], позначення його буквами Уу. Читання тексту за Н. Забілою


42-43

34

Письмо рядкової букви у





35

Звук [у].  Букви Уу. Слова, які відповідають на питання хто? що? Складання висловлювання. Опрацювання тексту за В. Сенцовським



44-45

36

Письмо великої букви У





37

Звук [о], позначення його буквами Оо. Речення зі звертан­ням. Інтонування речень, різних за метою висловлювання. Р. Скиба «Звичка є у совеняти»


46-47

38

Письмо рядкової букви о





39

Звук [о]. Букви Оо. Значення слів. Опрацювання тексту «Крутий голкіпер» за Н. Нікамо. Робота з дитячою книжкою


48-49

40

Письмо великої букви О
Розв. зв. мовл.




41

Звук [й], позначення його буквами Ии. Опрацювання тек­сту за Б. Сахно. Практичне ознайомлення з багатозначністю слів.


50-51

42

Письмо рядкової букви й




43

Звук [й]. Букви Ии. Читання оповідання «Білий коник» за 3. Мензатюк


52-53

44

Письмо великої букви Й





45

Звук [м], позначення його буквами Мм. Читання складів і слів з нею. А. Камінчук «Морозиво». Словесно-логічні вправи


54-55

46

Письмо рядкової букви м, складів з нею





47

Звук [м]. Букви Мм. Опрацювання оповідання «Казка про кошеня» за Г. Малик


56-57

48
Письмо великої букви М


49
Словесно-логічні вправи. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати


50
Письмо рядкової букви м і великої М. Списування з друкованого тексту


51

Звук [і], позначення його буквами її. Читання складів і слів з буквою і


58-59

52

Письмо рядкової букви і





53

Звук [і]. Букви Іі. Опрацювання тексту за              
С. Кузьменко


60-61

54

Письмо великої букви І





55

Звуки [н], [н'], позначення їх буквами Нн. Читання прямих і обернених складів з буквою н. Читання вірша Л. Дяченко «Осінь»


62-63

56

Письмо рядкової букви н





57

Звуки [н], [н']. Букви Нн. Складання речень. Велика буква в іменах людей. Читання тексту за
Н. Тарасенко. Робота з дитячою книжкою


64-65

58

Письмо великої букви Н, складів і слів з нею
Розв. зв'язного мовл.




59

Звук [в], позначення його буквами  Вв. Читання складів і сліз з ними. Читання тексту за                 
В. Сухомлинським


66-67

60

Письмо рядкової букви в





61

Звук [в]. Букви Вв. Доповнення речень словами. Читання вірша М. Стельмаха. Практичне ознайомлення з порівнян­ням


68-69

62

Письмо великої букви В, складів і слів з нею





63

Звуки [л], [л'], позначення їх буквами Лл. Читання складів слів з ними. Читання тексту за                   
А. Давидовим


70-71

64

Письмо рядкової букви л





65

Звуки [л], [л']. Букви Лл. Логічні вправи. Розповідь за ма­люнком. Опрацювання оповідання «Ланцюжок добра» за Л. Ульяницькою


72-73

66

Письмо великої букви Л, складів і слів з нею





67

Звуки [с], [с'], позначення їх буквами Сс. Читання складів і слів з ними. Вправи на доповнення речень словами. Чи­тання тексту «Зустріч з лисом» за      
А. Давидовим


74-75

68

Письмо рядкової букви с. Списування з друкованого тексту




69

Звуки [с], [с']. Букви Сс. Звуковий аналіз слів. Опрацюван­ня тексту «Слоненятко, яке любило танцювати» за Ю. Ярмишем. Робота з дитячою книгою


76-77

70

Письмо великої букви С, слів з нею
Урок розв. зв'язного мовл.




71

Звук [к], позначення його буквами Кк. Читання складів, слів з ними. Логічні вправи. Читання тексту за Н. Забілою


78-79

72

Письмо рядкової букви к





73

Звук [к]. Букви Кк. Складання речень. Клички тварин. Читання тексту за В. Сенцовським


80-81

74
Письмо великої букви К, складів і слів з нею.


75
 Звук [к]. Букви Кк . Логічні вправи. Опрацювання тексту. Складання заголовка.


76
Письмо великої букви К, складів і слів з нею. Списування з друкованого тексту


77

Звук [п], позначення його буквами Пп. Читання складів, слів з ними. Складання речень за допомогою запитань. Опрацювання тексту за 0. Єфімовим



82-83

78

Письмо рядкової букви п





79

Звук [п]. Букви Пп. Логічні вправи. Опрацювання тексту «На пасіці взимку» за Н. Тарасенко


84-85

80

Письмо великої букви П, слів з нею




81

Звуки [р], [р'], позначення їх буквами Рр. Читання складів і слів з ними


86-87

82

Письмо рядкової букви р. Списування з друкованого тексту





83

Звуки [р], [р']. Букви Рр. Логічні вправи. Складання речень за малюнками. Читання тексту за               
П. Костюченком


88-89

84

Письмо великої букви Р, складів і слів з нею





85

Звуки [т], [т1], позначення їх буквами Тт. Читання складів, сліз з ними. Звуко-буквений аналіз слів. Читання оповіда­ння «Ластівка» за О. Копиленком. Робота з дитячою книжкою


90-91

86

Письмо рядкової букви т
Урок розв. зв'язного мовл.




87

Звуки [т], [т']. Букви Тт. Міста України. Театри. Читання й опрацювання текстів про театр


92-93


88

Письмо великої букви Т, складів і слів з нею





89

Звук [е], позначення його буквами Ее. Читання текстів за С. Козловим і 0. Тихомировим. Робота над ними


94-95

90

Письмо рядкової букви е. Списування з друкованого тексту




91

Звук [е]. Букви Еє. Читання тексту «Метро». Логічні впра­ви. Вивчення вірша М. Познанської «Метро»



96-97


92
Письмо великої букви Е


93
Закріплення букви Е. Логічні вправи. Формування аудіативних умінь. 


94
Списування з друкованого тексту. Мовні ігри


95

Звуки [д], [д'], позначення їх буквами Дд. Читання складів і слів з ними. Співвідношення звуків [д] — [т], [д'] — [т']. Читання тексту за М. Солтис


98-99


96
Письмо рядкової букви д. Письмо під диктування


97
Співвідношення звуків [д] — [т], [д'] — [т']. . Логічні вправи. Формування аудіативних умінь. 


98
Письмо під диктування. Списування слів і речень з друкованого тексту


99

Звуки [д], [д']. Букви Дд. Складання розповіді за малюн­ком. Читання тексту «Молода сливка» за   
А. М'ястківським


100-101

100

Письмо великої букви Д, складів і слів з нею





101

Звуки [з], [з1], позначення їх буквами Зз. Читання складів і слів з ними. Опрацювання тексту            
А. Мілна «Пісенька Він-ні-Пуха» у перекладі       
 І. Малковича. Роль наголосу в словах.


102-103

102

Письмо рядкової букви з, складів і слів з нею





103

Звуки [з], [з']. Букви Зз. Читання тексту В. Каменчук «Зай­чикові вуха». Відповіді на запитання. Відгадування загадки .Робота з дит. книжкою


104-105

104

Письмо великої букви 3. Списування з друкованого тексту  Урок розв. зв'язного мовл.




105

Буква ь (м'який знак). Позначення ним на письмі м'якості приголосних звуків. Бесіда на тему «Допомога вдома». Чи­тання вірша 0. Журливої «Маленька господиня»


106-107

106
Письмо букви ь. Письмо слів з м'яким знаком


107
Буква ь. Позначення ним на письмі м'якості приголосних звуків. Логічні вправи. Формування аудіативних умінь. 


108
Письмо під диктування. Списування слів і речень з друкованого тексту


109
Звук [б], позначення його буквами Бб. Читання тексту за Д. Матіяш


108-109

110

Письмо рядкової букви б





111

Звук [б]. Букви Бб. Логічні вправи. Читання вірша
О. Пчілки «Ну-те, хто з вас там бистріший?», оповідання «Снігова баба і зайчик» за П. Королем. Розказування казки за ма­люнком


110-111

112
Письмо великої букви Б. Письмо під диктування


113
Звук [б]. Букви Бб. Логічні вправи. Формування аудіативних умінь. 


114
Списування слів і речень з друкованого тексту



115

Звук [г], позначення його буквами Гг. Читання слів і скла­дів з ними. Читання тексту за Л. Вороніною


112-113

116

Письмо рядкової букви г, складів, слів з нею. Списування слів і речень з друкованого тексту





117

Звук [г]. Букви Гг. Читання слів і речень з буквою г. Ви­вчення вірша А. Камінчука «Гарбузи». Читання оповідання «Винахідливі гноми» за Л. Вороніною



114-115

118

Письмо великої букви Г. Повторення написання вивчених букв





119

Звук [ґ], позначення його буквами Гг. Читання слів з посту­повим ускладненням звуко-складової структури. Відгаду­вання загадки. Читання вірша 
Л. Вознюк «Вишивала мама синіми нитками...»


116-117

120

Написання рядкової букви ґ, слів і речень із нею





121

Звук [ґ]. Букви Ґґ. Чітка вимова звука у порівнянні зі зву­ками [г] — [к]. Логічні вправи. Читання тексту за В. Запорожець.


118-119
122
Письмо великої букви Ґ . Запис слів під диктування



123
Формування аудіативних умінь.  Читання скла­дів і слів з буквами Ґґ
Робота з дитячою книжкою


124

Письмо великої букви Ґ . Запис слів під диктування
Урок розв. зв'язного мовл.




125

Звук [ч], позначення його буквами Чч. Робота над орфоепічно правильною вимовою звука [ч] перед усіма голосни­ми, крім [і]. Читання тексту за         
А. М'ястківським


120-121

126

Письмо рядкової букви ч, складів і слів з нею





127

Звук [ч].  Букви  Чч.  Написання  назв населених пунктів і морів з великої букви. Читання вірша    
К. Перелісної «Че­брець», оповідання «Моя сестричка» за М. Павленко


122-123

128
Написання великої букви Ч


129
Робота над орфоепічно правильною вимовою звука [ч]. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати


130
Буквенний диктант. Списування з друкованого тексту


131

Звук [й],  позначення  його буквами  Йй.  Читання скла­дів і слів з ними. Читання оповідання «Дрізд і дятел» за Е. Шимом


124-125

132

Письмо рядкової букви й, слів з нею




133
Формування аудіативних умінь.  Читання скла­дів і слів з ними.


134

Письмо рядкової букви й, слів з нею. Складовий аналіз слів. Списування з друкованого тексту




135

Звук [й]. Букви Йй. Практичне ознайомлення зі словами, протилежними за змістом. Опрацювання тексту за О. Погребняк


126-127

136

Письмо великої букви Й. Написання імен, прізвищ, населе­них пунктів, які починаються з великої
букви Й




137

Звук [х], позначення його буквами Хх. Читання складів і сліз з ними. Опрацювання тексту М. Заєць «Світлофор»


128-129

138

Письмо рядкової букви х, складів і слів з нею





139

Звук [х]. Букви Хх. Міста України. Логічні вправи. Читання тексту за В. Чухлібом



130-131

140

Письмо великої букви X. Списування з друкованого тексту





141

Звук  [ж],  позначення  його  буквами   Жж.  Читання  слів і складів з ними. Читання тексту за А. Мілном. Робота з дитячою книгою


132-133

142

Письмо рядкової букви ж, складів і слів з нею. Письмо слів під диктування . Урок розв. зв'язного мовл.




143

Ззук [ж]. Букви Жж. Логічні вправи. Опрацювання тексту М. Пригари «Тайна»



134-135

144
Письмо великої букви Ж, складів і слів з нею


145
Звук  [ж],  позначення  його  буквами   Жж.  Читання  слів і складів з ними.


146
Письмо слів під диктування


147

Звук [ш], позначення його буквами Шш. Читання складів і слів з ними. Логічні завдання. Читання тексту В. Сосюри «Орися кошика взяла»


136-137

148

Письмо рядкової букви ш, складів і слів з нею





149

Звук [ш]. Букви Шш. Читання вірша Т. Коломієць «Коло­сок», тексту за В. Орловим. Відповіді на запитання


138-139

150
Письмо великої букви Ш, складів і слів з нею


151
Звук [ш], позначення його буквами Шш. Читання складів і слів з ними. Логічні завдання.


152
Словниковий диктант. Списування з друкованого тексту


153

Букви  її.  Позначення буквами  Ї,ї звукосполучення [йі]. Опрацювання вірша 0. Січкаря «Їжача хата», оповідання «Їжачок і світлячок» за
В. Сухомлинським


140-141

154

Письмо рядкової букви ї, слів з нею





155

Букви Її. Бесіда на тему «Україна — рідна, мила сторо­на». Читання вірша Г. Чубач «А живу я в Україні»


142

156
Письмо великої букви Ї


157
Букви   Її.   Звуко-буквений  аналіз  слів.  Розвиток умінь виразного читання


158
Словниковий диктант. Списування з друкованого тексту


159

Букви її. Звуко-буквений аналіз слів з буквою ї. Читання слів і речень з буквою ї. Опрацювання тексту О. Василенко «Я — українка»


143

160

Письмо вивчених букв, слів і речень з ними





161

Букви Яя, позначення буквами Я,я звукосполучення [йа] і м'якості попереднього приголосного та звука [а]. Читан­ня слів з буквою я. Звуковий аналіз слів. Читання тексту Л. Куліша-Зіньківа



144-145

162

Письмо рядкової букви я, слів з нею





163

Букви   Яя.   Звуко-буквений  аналіз  слів.   Читання  тексту В. Крищенка «Сонячне яблуко». Вибіркове читання. Робота з дитячою книгою


146

164

Письмо великої букви Я, слів з нею Урок розв. зв'язного мовл.




165
Букви   Яя.   Звуко-буквений  аналіз  слів.  Розвиток умінь виразного читання


166
Словниковий диктант. Списування з друкованого тексту


167

Повторення вивчених звуків і букв. Опрацювання тексту «Міккі Маус»


147

168

Письмо вивчених букв, слів і речень із ними





169
170
Букви Юю. Позначення буквами Юю звукосполучення [йу] і м'якості попереднього приголосного та звука [у]. Читання складів і слів з буквою ю. Звуковий аналіз слів. Читання тексту за Я. Гояном


148-149

171

Письмо рядкової букви ю, слів з нею





172

Букви Юю. Логічні вправи



150

173

Письмо великої букви Ю. Списування з друкованого і ру­кописного тексту




174

Закріплення вивчених букв. Опрацювання тексту «Усі кни­жечки хороші» за В. Сухомлинським.


151

175

Написання вивчених букв, слів і речень з ними




176

Букви   Єє.   Позначення   буквами   звукосполучення   [йе] і м'якості попереднього приголосного та звука [е]. Читання складів і слів з буквами Єє. Опрацювання тексту А. Костецького «Зірка не спить»


152-153

177

Письмо рядкової букви є, слів з нею





178

Букви Єє. Звуковий аналіз слів з буквою є. Вивчення вірша А. Камінчука «Єноти»


154

179

Письмо великої букви Є, слів з нею. Письмо під диктування




180

Закріплення вивчених букв. Читання слів і речень з ними. Читання уривку з казки Л. Мур. Складання початку казки. Робота з дит. Книжкою.



155

181

Написання вивчених букв. Списування з рукописного і дру­кованого тексту . Урок розв. зв'язного мовл.





182

Звуки [ц], [ц'], позначення їх буквами Цц. Читання складів і слів з ними. Звуко-буквений аналіз слів. Читання тексту за Н. Бічуя.


156-157

183

Письмо рядкової букви ц, складів і слів з нею






184

Звуки [ц], [ц']. Букви Цц. Читання оповідання
Г. Маніви «Слухняні капці». Відповіді на запитання. Розповідь за ма­люнком


158-159

185

Письмо великої букви Ц. Списування з друкованого тексту




186

Звуки [шч], позначення їх буквами Щщ. Читання складів і слів з ними. Читання тексту за
Г. Тютюнником


160-161

187

Письмо рядкової букви щ, складів і слів з нею




188

Звуки [шч]. Букви Щщ. Опрацювання тексту за
Т. Гарку­шею. Відповіді на запитання.


162-163

189
Письмо великої букви Щ, слів з нею


190
Закріплення звуків [шч], позначення їх буквами Щщ. Читання складів і слів, речень з ними


191
Письмо великої  Щ і рядкової  букви щ  . Списування з друкованого тексту


192

Звук  [ф],  позначення  його  буквами  Фф.  Читання  слів з буквою ф. Опрацювання тексту за Е. Майнардус


164-165

193

Письмо рядкової букви ф, складів і слів з нею





194

Звук [ф]. Букви Фф. Логічні вправи. Читання оповідання «Фотограф» за Д. Матіяш


166-167

195
Письмо великої букви Ф, слів з нею. Списування з друко­ваного тексту


196
Читання складів і слів з ними. Звуко-буквений аналіз слів.


197
Списування з друко­ваного тексту. Мовні ігри.


198

Звук [дж], позначення його буквосполученням дж. Читан­ня слів з буквосполученням дж. Опрацювання вірша Г. Чубач «Я люблю у лузі квіти...» Робота з дитячою книгою


168-169

199

Письмо слів з буквосполученням дж
Урок розв. зв'язного мовл.




200
Читан­ня слів з буквосполученням дж. Відгадування загадки.


201
Списування з друко­ваного тексту. Мовні ігри.


202
Формування вмінь читати слова з буквосполученням  дж. Аналітико- синтетичні роботи види зі словами


203
Списування з рукописного і дру­кованого тексту


204

Звуки  [дз],  [дз'],   позначення  їх  буквосполученням  дз. Читання віршів П. Мовчан «Польовичок» і
К. Перелісної «Дзвіночки». Відгадування загадки


170-171

205
Письмо буквосполучення дз, слів з ним


206
Формування вмінь читати слова з буквосполученням  дз. Аналітико- синтетичні роботи види зі словами


207
Письмо буквосполучення дз, словниковий диктант.


208

Апостроф.   Читання  слів  з  апострофом.  Звуковий  ана­ліз  слів  з  апострофом.  Вивчення  вірша 
О.   Полянської «Комп'ютерна мишка»


172 -173

209
Письмо слів з апострофом


210
Формування вмінь читати слова з апострофом.
Аналітико- синтетичні роботи види зі словами


211
Письмо слів з апострофом.Списування з друкованого тексту.


212

Повторення вивчених букв. Складання казки за малюнками.




213

Написання вивчених букв. Списування з рукописного і дру­кованого тексту






ПІСЛЯБУКВАРНИЙ ПЕРІОД





214

Ознайомлення з підручником «Читанка». Прислухайтеся до звуків — читайте правильно.
С. Козлов «Звуки і голоси» (казка). Робота з дитячою книжкою.



3-5
215

Ознайомлення з підручником «Українська мова». Абетка. Звуки і букви. Голосні звуки. Розвиток зв'язного мовлення.



3-5
216

Читайте правильно — чітко вимовляйте звуки.
Г. Малик «Казка про те, чому пагупа не навчився розмовляти».



6-8
217
Приголосні звуки.


6-7

218

Читайте, запам'ятовуйте. М. Богуславський «Бабуся вихідна». Г. Бойко «Сама бачила».



9-11
219

Приголосні звуки: м'які й тверді.


8-9

220

Розумійте значення слова, правильно його читайте. О. Ільченко «Про хлопчика Тоні, кашу і мудрого крука».(казка).


12-14

221

Дзвінкі й глухі приголосні звуки.


10-11

222

Вимовляйте чітко звуки— читайте правильно. Г. Малик «У лісі».


14-15

223
Буква й і буквосполучення йо. Виконання мовних завдань.


12-13

224
Учіться визначати у тексті пригоду. Т. Пустовар «Цуцик і ґудзик». С. Шаповалов «Зозуляста курка».

16-18
225
Буква г. Виконання мовних завдань.

14-15
226
Чітко вимовляйте звуки. Висловлюйте цікаві думки. 3. Мензатюк «Гарбузище». Г. Просяник «Веселинки від Наталинки».

18-23
227
Букви г і ґ. Виконання мовних завдань.

18-19
228
Слухайте, читайте, уявляйте. Д. Красицький «Малий маляр». Робота з дитячою книжкою.

23-26
229
Буква я. Розвиток зв'язного мовлення.

18-21
230
Читайте уважно. С. Цушко «Комп'ютернята».

27-29
231
Буква ю. Звуко-буквений аналіз слів.

22-23
232
Навчайтеся бути уважними до слова. С. Козлов «Дозвольте з вами посутінкувати...».

29-32
233
Буква є. Звуко-буквений аналіз слів.  Диктант.

24-25
234
Учіться записувати свої думки та почуття.
І. Роздобудько «Місяць у слоїку».

32-34
235
Буква ї. Звуко-буквений аналіз слів.

26-27
236
Чітко вимовляйте звуки. Читайте правильно.
М. Герасименко «Мобільний телефон».

34-36
237
Знак м'якшення (ь). Буквосполучення ьо. Звуко-буквений аналіз слів із знаком м'якшення.

28-29
238
Барвисті слова у творі М. Слабошпщький «Лелеча весна».


36-37
239
Перенос слів із буквою ь і буквосполученням ьо.


30-31
240
Гарний, радісний настрій твору. Визначайте настрій у твори Є. Шморгун «Ла-та-та!».
Г. К. Андерсен «Ромашка» (казка).

38-40
241
Буква щ. Словниковий диктант.

32-33
242
Звуки весни у твори В. Чухліб «Джмелиний оркестр». Як треба читати. Л. Вороніна «Бурулька» (казка). Робота з дитячою книжкою.

40-42
243
Буквосполучення дж, звук [дж]. Звуко-буквений аналіз слів. Розвиток зв'язного мовлення.

34-37
244
Міркуйте, чому так. Б. Грінченко «Ластівка». Читайте правильно. С. Махотін «Кошеня Гусєв».

43-46
245
Буквосполучення дз, звук [д~з]

38-39
246
Хто у творі подобається і чим. Н. Сняданко «Матвійкові іграшки».

46-48
247
Апостроф. Письмо під диктування.

40-41
248
Слухайте, думайте. 3. Мензатюк «Ярмарок».

48-51
249
Склад. Поділ слова на склади.

42-43
250
Читаючи, керуйте своїм голосом. Т. Маршалова «Лісова кравчиня».

52-53
251
Велика буква в іменах і прізвищах людей

44-45
252
Учіться розповідати про себе. М. Павленко «Я — Оля Маляренко...».

53-54
253
Велика буква в назвах міст, сіл, річок.

46-47
254
Що розповідається в тексті про...? Леся Українка «Вишеньки». Робота з дитячою книжкою.

55-57
255
Слова — назви предметів. Закріплення знань про слова — назви предметів. Розвиток зв'язного мовлення.

48-51
256
Який: добрий чи злий? А. Григорук «Волелюбний вітер».

57-59
257
Слова — назви  предметів. Закріплення знань про слова — назви  предметів.

52-53
258
І голосом, і рухами. 3. Мензатюк «Як до жабок говорити». Уважно слухайте текст, міркуйте, що буде далі В. Запорожець «Кульбабка».

60-64
259
Слова — назви ознак предметів. Закріплення знань про слова — назви ознак предметів.

54-57
260
Уважно слухайте, читайте, шукайте в тексті відповіді. І. Франко «Кролик і Ведмідь» (казка).

65-67
261
Слова — назви дій предметів. Закріплення знань про слова — назви дій предметів.

58-61
262
Слова в тексті яскраві. В. Чухліб «Як Сонце сходить»

69-71
263
Слова, протилежні за значенням

62-63
264
Смішні пригоди. «Пригода з Дем’яном»                
 (з польського гумору)

71-73
265
Слова, близькі за значенням.

64-65
266
На сонці тепло, біля матері добре. А. Костецький «Все не так». Найважливіша думка. Л. Лапіна «Як півник співати навчився». Робота з дитячою книжкою.

74-78
267
Слова, однакові за звучанням, проте різні за значенням. Розвиток зв'язного мовлення.

66-69
268
Учіться висловлювати своє ставлення до описанного М.Яснов «Жива природа»

78-81
269
Речення

70-71
270
Не лінуйтеся, говоріть зрозуміло. За Галиною Павлишиною «Економія слів»

80-82
271
Закріплення знань про речення. Списування і складання речень


272
Можна намалювати словом . За Ларисою Денисенко «Історія про те, як Ліза вигадала Цюцю П. та пішла її розшукувати». Навчайтеся розуміти переживання.
В. Марсюк «Диктант». Перевірка навички читання.


83-86
273
Текст. Зміст, заголовок тексту. Відповідність заголовка змістові тексту.


72-73
274
Визначайте настрій вірша. О. Палійчук «Алло!».
С. Гусак «Канікули». Робота з дитячою книжкою.

89-90
275
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольне списування.

74
276
Г. Чубам «У селі в бабусі».  Л. Гоян «Канікули»

90-91
277
Складання речень , записування  їх.


278
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.


279
Конкурс на кращого  читача року


280
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.

75-77

 



ПРИРОДОЗНАВСТВО
(за підручником  І. Грущинської)
68 годин , 2 години на тиждень

№ з/п

Тема уроку
   Дата



Навколишній світ



1
Людина і природа: чому ми любимо і бережемо природу?

2

Правила поведінки у природі


3

Жива і нежива природа


4
Тіла неживої природи

5

Екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої та живої природи


6

Як людина пізнає світ і знаходить відповіді на запитання про природу



7

Як людина вивчає природу


8

Спостереження та досліди – методи вивчення природи


9
Прилади, необхідні для пізнання природи


10

Спостереження та досліди. Практична робота. Дослідження дрібних деталей предметів за до­помогою лупи



11

Екскурсія. Спостереження за осінніми змінами в живій і неживій природі



12

Природні та штучні тіла



13

Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність



14
Умови, необхідні для життя

15
Значення природи для життя людини



16

Бережливе ставлення до природи





Нежива природа



17
Сонце та його значення для життя на Землі



18

Вода та її властивості.


19
Практична робота. Ознайомлення з властивостями води (безбарвна, прозора, не має запаху, приймає форму посудини, текуча)

20

Значення води в природі та в житті людини.



21

Навчальний проект. Як економно використовувати воду в повсякденному житті?


22

Повітря та його властивості.


23
Практична робота. Ознайомлення з властивостями повітря (існує навколо нас, не має запаху, прозоре, займає весь доступний простір)

24

Значення повітря для живої природи



25

Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч?



26

Грунт.


27

Практична робота. Ознайомлення з властивістю піску та глини пропускати воду


28
Значення ґрунту для живої природи



Жива природа



29

Рослини, їхня будова.


30
Практична робота. Ви­вчення будови рослин (корінь, стебло, листок, квітка, плід) за наочністю


31

Дерева, кущі, трав'янисті рослини рідного краю



32
Екскурсія. Упізнавання дерев, кущів та трав у саду, парку, лісі, урочищі

33

Листяні та хвойні рослини


34

Екскурсія. Упізнавання листяних та хвойних рослин


35

Дикорослі рослини рідного краю



36
Культурні рослини рідного краю


37
Екскурсія. Упізнавання квіткових рослин


38

Кімнатні рослини.


39
Практична робота. Догляд за рослинами у класі (полив, розпушування ґрунту,  очищення листків від пилу)

40
Лікарські рослини рідного краю

41
Охорона рослин. Первоцвіти

42
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю

43

Тварини



44

Дикі та свійські тварини



45
Тварини – домашні улюбленці


46

Запитання до природи. Чи розуміються тва­рини між собою?



47

Комахи



48

Дослідницький практикум. Як живуть мурахи?



49

Риби



50

Птахи



51

Звірі



52

Запитання до природи. Чим снідає їжачок?



53

Тварини «живого куточка», хатні улюбленці



54
Охорона тварин

55

Навчальний проект. Добра справа для природи



56

Природа твого міста/села





Моя країна — Україна



57

Україна — моя Батьківщина


58

Карта України.


59

Водойми України



60

Найбільші річки та озера України. Сом – найбільша прісноводна риба


61
Екскурсія до річки (озера, ставка)

62

Чорне та Азовське моря



63
Луки, ліси України. Найменша пташка України - золотомушка

64

Гори України



65

Природа Українських Карпат. Бурий ведмідь – найбільший звір України. Природа Кримських гір


66
Україна – і для себе, і для світу (пшениця, соняшник, мед, ін.). Медоносна бджола

67
Практична робота. Добування олії із насіння соняшника

68
Підсумковий урок





Образотворче мистецтво

35 годин, 1 година на тиждень


з/п
Тема уроку
Дата



Відтворення простих форм лінією, плямою, в обємі


1

Краса навколо нас. Загальне ознайомлення з поняттям «образотворче мистецтво», з матеріалами й інструментами, якими працює художник. Практична робота. Я люблю малювати


2

Різноманітність форм навколишнього світу.  прості геометричні форми: площинні – прямокутник, квадрат, трикутник, коло, овал; об’ємні – куб, циліндр, конус, куля. Практична робота. Сяє ясне сонечко


3

Лінія, пляма, крапка, штрих як засоби відтворення форми на площині. Графічні матеріали та інструменти. Практична робота. Повітряні змії


4

Виражальні можливості лінії. Створення (на елементарному рівні) виразного образу за допомогою лінії на основі творчої уяви. Практична робота. Пригоди Лінії та Крапки


5

Елементарні засоби компонування простих форм на площині. Створення композиції з крапок, ліній, плям. Правила користування гуашевими фарбами та пензлем. Практична робота. Святковий салют


6
Виражальні можливості силуетної форми. Правила роботи з ножицями та кольоровим папером. Значення раціонального використання паперу для екології Землі. Практична робота. Диво-дерево (колективна форма роботи)

7
Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Послідовність дій у роботі при створенні аплікації. Практична робота. Осіння казка (аплікація з природного матеріалу)

8
Передавання простих форм в об’ємі. Ліплення природної форми за зразком. Правила роботи з пластиліном. Практична робота. Сімейка грибів


Елементарні засоби компонування простих форм


9
Поняття композиції ( на пропедевтичному рівні). Заповнення площини аркуша (велике зображення). Практична робота. Осіннє дерево

10
Поняття про лінію горизонту. Розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового взаємо розташування (біля, над, під, зліва, справа, вгорі, внизу). Практична робота. Хатинка під горою

11
Поняття про основні (жовтий, червоний, синій) та похідні (зелений, фіолетовий) кольори. Способи утворення похідних кольорів. Ознайомлення з прийомами користування акварельними фарбами, пензлями, палітрою. Практична робота. Танок кольорів

12
Ознайомлення із спектральними кольорами та їх послідовністю. Розбіл спектральних кольорів; відтінки кольорів (світло-зелений, темно-синій і т.п.). Практична робота. Яким буває небо

13
Ознайомлення з групами «теплих» та «холодних» кольорів. Практична робота. Райдужні квіти

14
Поняття декору. Вирізування симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами. Практична робота. Святкова ялинка (колективна форма роботи)

15
Витинанка як вид художньої роботи з папером. Вирізування симетричних форм із застосуванням однієї або декількох осей симетрії. Практична робота. Чарівні сніжинки

16
Узагальнення вивченого
Практична робота. Квітка Снігової королеви


Зображення основних форм і їхніх частин у графіці та живописі


17
Поняття про вибір положення аркуша паперу залежно від форми  об’єкта зображення. Практична робота. Веселий Сніговик

18
Розмаїття форм. взаємозв’язок основної форми та її частин. Практична робота. Снігуронька

19
Особливості зображення складної форми на основні простих форм. Порівняння розмірів форм та їх складових частин. Практична робота. Ялинки – лісові красуні

20
Виражальні можливості ліній (актуалізація знань). Створення визного образу графічними засобами на основі творчої уяви. Практична робота. Їжачок-хитрячок

21
Закріплення знань про лінію горизонту. Поняття плановості. Ознайомлення з технікою набризку. Практична робота. Снігопад

22
Поглиблення знань про колір, його виражальні можливості. Асоціативне сприйняття кольорів (за настроєм). Практична робота. Килими доброго та злого чаклунів


23
Елементарні поняття про гармонію споріднених кольорів (наприклад, блакитний – синій – фіолетовий, світло-зелений – зелений – темно-зелений тощо). Практична робота. Квітка для мами

24
Створення засобами кольору певного за характером виразного образу. Практична робота. Весняна галявина

25
Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії. Практична робота. Дивовижні метелики


Цілісність форми в скульптурі та архітектурі


26
Цілісність форми. Особливості створення складної форми на основі простих форм в об’ємі. Практична робота. Домашні улюбленці

27
Зображення в об’ємі птахів, звірів. Узгодження основної форми з елементами декору. Практична робота. Дивовижний птах

28
Поняття про будову фігури людини (тулуб, голова, руки, ноги). Практична робота. Веселий клоун

29
Складові частини будівлі. Визначення основного (геометричного) характеру форми будівлі. Практична робота. Житло гномів


Стилізування й орнаментальне оздоблення форм у декоративно-прикладному мистецтві


30
Розширення уявлень про декоративне прикрашання форм геометричними елементами. Поєднання силуетної форми та декору. Практична робота. Прикрашаємо торт

31
Поняття візерунка та орнаменту (на елементарному рівні). Спрощення форм рослинного світу під час створення орнаменту. Практична робота. Візерунок для букви

32
Спрощення форм рослинного світу під час створення орнаменту. Практична робота. Кольорові крапанки

33
Створення декоративного образу із суцільного шматка пластиліну. Елементарна узгодженість об’ємної форми та декору. Практична робота. Українські свистунці

34
Узагальнення вивченого. Практична робота (на вибір).

35
Підсумковий урок за рік



Трудове навчання
35 годин, 1 година на тиждень


з/п

Тема уроку
Дата

1

Вступ. Місце праці та професії в житті людини. Правила організації робочого місця на уроці. Практичне ознайомлення з матеріалами  та інструментами. Загальні правила безпеки життя на уроках


2

Папір та його призначення. Загальні відомості про виробництво паперу. Якість паперу. Види і властивості паперу. Практична робота: Рвана аплікація «Гроно калини»


3
Властивості паперу. Рвання паперу. Послідовність дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу. Практична робота: Виготовлення аплікації з рваних частин паперу Диво-дерево»

4

Різання паперу ножицями. Різання по прямій лінії і по лінії згину. Інструменти та пристосування для різання паперу. Практична робота: Аплікація «Веселі ніжки»


5
Як розмічати деталі за шаблонами і трафаретами? Вирізування деталей з паперу Практична робота: Аплікація «Смачні фрукти»

6
Природні матеріали та їх використання для виготовлення виробів. Екскурсія «Що нам подарували дерева у казковому лісі». Як підготувати листя до аплікації? Якими інструментами будемо користуватися?

7
Робота з природними матеріалами. Практична робота:  Виготовлення аплікацій з природних матеріалів з використанням клеєного способу з’єднання. Аплікація «Метелик»

8
Робота з природними матеріалами. Послідовність дій під час виготовлення виробів з природних матеріалів. Практична робота: Виготовлення композиції за мотивами казок та мультфільмів з природних матеріалів на площині

9
Симетрія в природі. Послідовність дій під час виготовлення простих симетричних форм. Практична робота: Вирізання деталей виробів симетричної форми

10
Симетричні форми. Як отримати багато однакових деталей? Практична робота: Аплікація «Грибочок»

11
Згинання і складання паперу. Раціональне використання паперу. Практична робота: Як із прямокутника зробити квадрат?

12
Послідовність дій під час згинання паперу. Знайомство з технікою ори гамі (загальні поняття). Практична робота: Оригамі «Песик»

13
Створення найпростіших виробів у техніці оригамі. Практична робота: Оригамі «Тюльпан»

14
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Практична робота: Виготовлення натюрморту

15
Оздоблення виробів з паперу. Послідовність дій під час виготовлення прикрас з паперу. Практична робота: Новорічна гірлянда

16
Оздоблення виробів з паперу. Практична робота: Ялинкові прикраси

17
Комбінована робота. Конструювання і виготовлення індивідуальних аплікацій до свята. Практична робота: Новорічна листівка

18
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Практична робота: Виготовлення натюрморту

19
Аплікація з паперу. Послідовність дій під час створення аплікацій. Практична робота: Казкова аплікація «Золота рибка»

20
Аплікація з паперу. Практична робота: Аплікація «Весела гусінь»

21
Пластилін як матеріал для ліплення. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування для обробки пластиліну. Прийоми ліплення. Як прикрасити вироби з пластиліну?

22
Екскурсія до  шкільної їдальні. Ознайомлення із загальними правилами безпеки життя, обладнанням, організацією в їдальні. Практична робота: «Пластилінові солодощі»

23
Робота з пластиліном. Безпечні прийоми праці. Послідовність дій під час виготовлення виробів з пластиліну на площині. Практична робота:  Пластилінова картина «Квіти і метелики на лузі»

24
Робота з пластиліном. Послідовність дій під час виготовлення виробів з пластиліну на площині. Практична робота: Пластилінова картина «Равлик»

25
Ліплення з пластиліну. Послідовність дій під час виготовлення виробів з пластиліну на площині. Практична робота: Пластилінова картина «Вишеньки»

26
Прикраси із паперу. Практична робота: Листівка «Квіти для мами»

27
Різання паперу. Нанесення зображення на папір за допомогою шаблону,  лінійки, кутника. Копіювання зображення за допомогою шаблону. Створення аплікації з вирізаних форм

28
Самообслуговування. Одяг і взуття. Призначення одягу та взуття. Ознайомлення з основними матеріалами, які використовуються для виготовлення одягу і взуття.
Практична робота: Відпрацьовування прийомів завязування шнурків на одязі та взутті

29
Самообслуговування. Поділ одягу та взуття відповідно до сезону. Основні відомості про правила догляду за одягом і взуттям. Практична робота: Завязування пояса, шарфа

30
Комбінована робота. Практична робота: Аплікація «Веселі вівці»

31
Прикраси з паперу. Практична робота: Аплікація «Великодній кошик»

32
Екскурсія до шкільної бібліотеки. Ознайомлення із загальними правилами безпеки життя, обладнанням, організацією роботи в бібліотеці

33
Комбінована робота. Практична робота: «Вербові котики»

34
Колективна робота «Весняні пташки»

35
Узагальнююча практична робота (на вибір учителя)
Підсумковий урок за рік



                      ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я
                                                34 години, 1 година на тиждень

№ з/п
Тема уроку

Дата


Здоров'я людини


1

Що вивчає предмет «Основи здоров'я». Безпека першокласника. Практична робота. Екскурсія школою та шкільним подвірям


2

Здоров'я та його ознаки. Порушення здоров'я (травми, захворювання) та їх профілактика


3

Ріст і розвиток людини. Практична робота. Ви­мірювання зросту і маси тіла (з допомогою дорос­лих)



Фізична складова здоров'я



4

Щоденне піклування про своє здоров'я


5

Розпорядок дня. Практична робота. Складання розпорядку дня (з допомогою дорослих)


6

Постава. Як правильно сидіти за партою. Робоче місце першокласника. Практичні роботи: Як складати портфель. Вправи для формування правильної постави і стопи


7
Правила особистої гігієни

8

Догляд за руками. Практична робота. Як пра­вильно мити руки»


9

Харчування і здоров'я. Овочі, фрукти, молочні продукти, їх значення для росту та розвитку


10

Фізичні вправи і загартування

11
Активний і пасивний відпочинок



Соціальна складова здоров'я



12

Піклування про здоров'я в сім'ї


13

Дівчатка і хлопчики. Уміння товаришувати. Практична робота. Спільні ігри для хлопчиків і дівчаток. Розігрування діалогів знайомства


14

Безпечні місця для ігор і розваг


15

Поведінка в небезпечних ситуаціях


16

Телефони аварійних служб. Практична робота. Моделювання ситуації повідомлення про небез­пеку за телефонами аварійних служб


17

Поведінка дитини в автономній ситуації у населе­ному пункті Практична робота. Моделювання си­туації пошуку допомоги, якщо заблукав, загу­бився, відстав від класу


18

Дитина вдома. Правила безпеки в побуті


19

Правила безпечної поведінки у школі


20

Мікрорайон школи. Вибір безпечного маршруту від школи додому


21

Створення малюнку: «З дому до школи».



22

Складові дороги. Безпечний перехід проїзної частини дороги



23

Правила користування громадським транспортом





Психічна і духовна складові здоров'я



24

Унікальність людини



25

Повага до себе та інших людей



26

Народні традиції, родинні свята і здоров'я.


27
Прак­тична робота. Створення пам'ятки  «Як влашту­вати веселе свято»

28

Емоції та настрій людини. Як покращити настрій. Практичні роботи: Вправи «Вгадай емоцію», «На­малюй настрій»


29

Практична робота. Ігри, що сприяють гарному настрою



З0

Рішення і наслідки. Уміння приймати рішення.
Рішення для здоров'я


31

Практична робота. Обговорення по­ведінки казкових і літературних персонажів, їхнього ставлення до свого здоров'я та до здоров'я інших


32

Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися бе­регти своє здоров'я (тестування через запитання, малюнки, ігри тощо)


33
Підготовка до Дня здоров'я


34
Підсумковий урок за рік
День здоровя




                                    






















Немає коментарів:

Дописати коментар